A VW CEO úgy látja, hogy az önvezetés a villamosításánál jobban is átalakítja autózást
- A Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess az autonóm vezetéssé való átalakulást sokkal nagyobb változásnak tekinti, mint az elektromos járművekre való átállást.
- Az autó alapjaiban fog változni – mondta Diess a ‘Bloombergs’ katari gazdasági fórumnak adott interjúban. Az autonóm járművek lesznek a “legfejlettebb internetes eszközök”.
- A Volkswagen évente mintegy 2,5 milliárd eurót fektet be a szoftveres képességeinek fejlesztésébe: az Egyesült Államokban a Ford és leányvállalatával, az Argo AIal közös erőfeszítések jó eredményeket mutatnak, Kínában pedig a csoport a helyi technológiai vállalatokkal működik együtt.
- Sok munkát kell még elvégezni annak érdekében, hogy Európa legnagyobb autógyártóját “szoftvererőművé” alakítsák, de a Volkswagen megfelelő helyzetben van az autóipar jövője szempontjából.
- A Mercedes S-osztálya ebben az évben először “sofőrködheti” önállóan az utasokat – írja a “Handelsblatt”. A Mercedes mérnökei a Here 3D-s térképeire támaszkodnak, amelyek szinte milliméter pontosságúak.
- Az elmúlt öt évben azonban a téradat-szolgáltatás állandó veszteségeket okozott a cég német részvényeseinek, az Audi-nak, a Daimler-nek, a BMW-nek, a Continental-nak és a Bosch-nak.
- Más iparágakban is egyre nagyobb a beruházás a mesterséges intelligenciába: az LVMH luxustermék-gyártó együtt akar működni a Google-lal, hogy “sokkal személyre szabottabb élményt nyújtson”. Ennek érdekében a Google jelentős összegeket fektet be felhőinek bővítésébe.
“A modern autóipar ütemének meghatározása”
- Frank-Walter Steinmeier a sikeres átalakítás jó példájaként dicsérte a zwickaui Volkswagen gyár tiszta elektromos autógyárrá történő átalakítását, és “Kelet-Németország ipari világítótornyának” nevezte a helyszínt.
- “Senki sem gondolta volna, hogy Zwickau újra tényező lesz a modern autóiparban” – mondta látogatása alkalmával a szövetségi elnök.
- Az üzem kulcsszerepet játszik a Volkswagen számára: “Vezető szerepet vállalhatunk az e-mobilitás terén, ha a politika és a vállalatok most összefognak” – mondta Herbert Diess.
- Egyidejűleg fel kell gyorsítani a töltési infrastruktúra bővítését, az akkumulátorok gyártását és az energia-átállást a szénalapú villamos energiáról: “A sikert és a munkahelyeket csak azok tudják biztosítani, akik most átformálják a világot és elkötelezetten az élre állnak.”
- Ralf Brandstätter, a VW márka vezérigazgatója a „LinkedIn” -en kommentálta, hogy az Európai Green Deal felgyorsítja a világ legnagyobb autógyártójának átalakulását: a Volkswagen 16 milliárd eurót fektet be villamosításba és digitalizálásba.
“A motorsport mindig a viszonyítási alapunk marad” (Interjú: Oliver Blume, Porsche CEO)
- A Porsche a Customcells-el közös vállalkozást hoz létre nagy teljesítményű akkumulátorok gyártására. A projekt jól kiegészíti a Volkswagen csoport stratégiáját az akkumulátorral kapcsolatos szakértelem és kapacitás fejlesztésére.
- Ahogy Oliver Blume vezérigazgató a Welt am Sonntagnak adott interjúban kifejtette, az új generációs akkumulátorok energiasűrűségének “körülbelül 40 százalékkal nagyobbnak kell lennie, mint a jelengel erősnek számító Taycan cellának”, ami jelentősen csökkenti a töltési időt. “Az akkucella a jövő égéstere” – mondta Blume.
- A Porsche magas, kétszámjegyű milliókat költ a közös vállalkozásra, amelyben körülbelül 84 százalékot tulajdonol. A Porsche “egyre inkább átveszi az öko-úttörő szerepét” – kommentálta a FAZ.
- Sokminden utal arra, hogy a Porsche “nagyon elegáns módon képes felszámolni a belső égésű motort”.
- Pénteken érkeztek a hírek az Auditól, amelyek szerint 2026-tól csak tisztán akkumulátoros járműveket szeretnének piacra dobni.
- A Power Day-en a Volkswagen vezetői számos új fejlesztést jelentettek be az e-mobilitás terén: a járművek hatótávolságának növekednie kell, és töltési idejüket jelentősen, kevesebb mint tíz percre kell csökkenteni.
Sváb szupercellák
- A VW csoport az e-modellek szabványos cellájával jelentősen csökkenti akarja az akkumulátorok költségeit. Ennek érdekében Európában hat cellagyárat akar építeni az akkucellák gyártására.
- Ezen kívül a Porsche is részt vesz a cellák fejlesztésében és a különösen nagy teljesítményű sportautók gyártásában. Ennek érdekében megalapították a közös vállalkozást a Customcellsszel. Ahogy a Reuters szerint Oliver Blume CEO hétfőn a weissachi fejlesztési központban bejelentette: “A Porschéval kezdjük, aztán ha az egész egyben működik, átadjuk azt a csoport más cégeinek is”. A 2024-től gyártott akkumulátorok töltési idejének kevesebbnek kell lennie, mint 15 perc.
- Amint azt a „Handelsblatt” iparági körökből megtudta, a Varta a jövőben nagy teljesítményű akkumulátorokat is szállít a Porsche-nak. A V4Drive akkumulátor egy “rendkívül nagy teljesítményű lítium-ion cella”, amely hat percen belül teljesen feltölthető.
- Két héttel ezelőtt a Volkswagen bejelentette, hogy további 500 millió eurót fektet be a Northvolttal folytatott stratégiai partnerségbe. Most a Volvo jelentette be a gigafactory építését a Volkswagen akkumulátor partnerével. 2024-től a Volvo 15 gigawattórányi akkumulátorgyártási kapacitást szeretne beszerezni az észak-svédországi Skellefteå-ban található Northvolt gyárból, amelyet a Volkswagennel együtt üzemeltetnek.
- A ‘Business Insider’ szerint a Daimler saját akkumulátorcellákat szeretne gyártani. A beszállí Farasis által megtervezett akkumulátorok “állítólag katasztrofálisak voltak”, aminek következtében Ola Källenius most inkább nagyobb jelentőséget tulajdonít a saját gyártásának.
- A „Neue Zürcher Zeitung” Németországot most az „akkucellák gyártásának központjaként” látja. Az elmúlt két évben igazi fellendülés történt, az e-mobilitás fordulatának szimbólumai az egész országban megtalálhatók.
A Škoda a Top5-ben akar lenni Európában
- Nemzetközivé válás, villamosítás és digitalizálás: ezek a hívószavak állnak a ŠKODA Strategy 2030 középpontjában, amelyet Thomas Schäfer márkafőnök Prágában mutatott be.
- A “Terjeszkedés”, “Felfedezés” és “Elköteleződés” határozza meg a prioritásokat.
- “Terjeszkedés”: A cseh Volkswagen leányvállalat 2030-ra Európában az öt legnagyobb darabszámban eladott márka egyikévé akar válni, és legalább 8 százalékos haszonkulcsra törekszik. Ezt a belépő szintű szegmensekben lévő pozíciójának megerősítésével akarja elérni: az új Fabia 14 000 eurónál alacsonyabb belépő szintű árral mutat utat.
- “Felfedezés”: A ŠKODA célja, hogy 2030-ig vezető európai autógyártóvá váljon India, Oroszország és Észak-Afrika növekedési piacain.
- “Elköteleződés”: Ezenkívül a vállalat fokozza fenntarthatósági erőfeszítéseit és szigorítja környezeti céljait: Például a flotta kibocsátását több mint 50 százalékkal kell csökkenteni 2020-hoz képest, és a járműveket 2030-ig CO2-semleges módon kell gyártani. 2030-ig a termékkínálatot legalább három tisztán elektromos modellel kell kibővíteni, amelyeket ár és méret tekintetében az ENYAQ iV alatt kell elhelyezni.
A VW a chip hiány ellenére is megerősítette az előrejelzéseit
- A chipek szállítási szűk keresztmetszetei ellenére a Volkswagen kitart a jelenlegi pénzügyi évre vonatkozó korábbi pénzügyi céljai mellett – írja a Börsen-Zeitung.
- Azon járművek számából, amelyeket a chipek hiánya miatt nem sikerült legyártani, “nem szabad következtetéseket levonni az ügyfeleknek ténylegesen le nem szállított járművek számára vonatkozóan” – mondta a Volkswagen szóvivője.
- Ezt a szűk keresztmetszetet “észrevehetően csökkenteni” lehet például a készleten lévő járművek eladásával.
További 8 milliárd euró a klímavédelemre
- A német szövetségi kormány további 8,1 milliárd eurót tervez a klímavédelmi beruházásokra az elkövetkező öt évben. Ebből több mint öt milliárdot költenek el a következő évben – számolt be a FAZ a 2022-es klímavédelmi sürgősségi programra és a kapcsolódó pénzügyi táblázatra hivatkozva.
- A jelenlegi keret 2,5 milliárd euróval való további növelésével a legnagyobb összeget 2022-ben az energiatakarékos épületek finanszírozására szánják.
- Ezt követi az ipar dekarbonizálása több mint 650 millióval. Az olyan közlekedési projektek, mint a kerékpárutak és a vízi utak bővítése is a legfontosabb elemek közé tartoznak.
- Az energiaipar, az építőipar, a mezőgazdaság, valamint a lápok védelme és a fenntartható erdőgazdálkodás szintén a beruházási program részét képezi.
A tiszta energia új szabályai
- A Bundestag csütörtökön több energia- és klíma-politikai rendeletet is elfogadott. Többek között a Német Szövetségi Alkotmánybíróság döntését követően a klímavédelmi törvény módosításával a 2030 utáni időszakra vonatkozó klímavédelmi célok szigorodnak – írja a „Handelsblatt”.
- Az üvegházhatású gázok semlegességét már 2045-ben el kell érni, nem csak 2050-ben. A 2030-ra vonatkozó átmeneti cél szintén 55-ről 65 százalékra emelkedik.
- A további határozatok érintik a „szén-szivárgási” rendeletet is, amelynek értelmében a szövetségi kormány kártérítést garantál a fűtési és szállítási ágazat vállalatainak, ha a nemzetközi versenyben hátrányos helyzetben kerülnek a 2021 óta hatályos nemzeti CO2-ár következtében.
A klímavédelem terve
- Ami az éghajlatot illeti, nem minden van előre megírva – mondta Angela Merkel a berlini „Ipari napon”.
- A CO2-határ kiigazítására való hivatkozás nem elegendő: “Egy olyan iparosodott országnak, mint Németország, világos keretfeltételekre van szükség, amelyek nem üldözik el a gazdaságot”.
- A vállalatok támogatása iránti elkötelezettség a pártok választási programjaiba is bekerült, de ezek gyakran pontatlanok – írja a „Handelsblatt”.
A növekedésnek nincs alternatívája
- A Német Közlekedési Minisztérium Mobilitás Jövője Nemzeti Platform munkacsoportjának a megbízásából készített jelentés szerint 2030-ig az összes jármű körülbelül egyharmadának villamosnak kell lennie, hogy Németország elérhesse a közlekedésre vonatkozó éghajlati célkitűzéseit.
- Ennek az aránynak az elérése érdekében négy év alatt évente körülbelül kétmillió új elektromos járművet kellene nyilvántartásba venni – írja a „Handelsblatt”, amely előzetesen megkapta a jelentést.
- A munkacsoport szakértői ezért felszólítják a szövetségi kormányt és a mobilitási ágazatban tevékenykedő vállalatokat, hogy “azonnal” fektessenek be a technológiákba, a termelési kapacitásokba és az infrastruktúrába.
- Ezév elején 588 944 elektromos vagy részben elektromos jármű volt úton Németországban.
A Volkswagen büntető feljelentést tett a Greenpeace ellen
- Az emdeni Greenpeace kb egy hónappal ezelőtti, a Volkswagen ellen végrehajtott kampánya után a VW büntetőfeljelentést tett.
- “Nem tűrünk semmilyen törvénysértést” – mondta szerdán a szóvivő, de hangsúlyozta, hogy a Volkswagen továbbra is nyitott a környezetvédelmi szervezettel folytatott párbeszéd iránt.
- A törvénysértés és különösen nagy értékre elkövetett lopás vádja miatt az ügyész és a rendőrség mintegy tucatnyi érintett ellen nyomoz – írja a Spiegel.
A Continental miatt az ügyészek ismét átkutatták a VW-t
- A Continental alkalmazottak dízelbotrányba való esetleges érintettségének vizsgálata során a hannoveri ügyészség ismét két céget kutatott át.
- A „Wirtschaftswoche” szerint a nyomozók június 9-én a wolfsburgi Volkswagennél és június 17-én az IAV fejlesztési szolgáltatónál voltak Gifhornban.
- A Volkswagen rámutat, hogy a házkutatási parancs “olyan vizsgálaton alapul, amely nem a Volkswagen AG ellen irányul”.
Autonóm vezetés – Made in Germany
- Egy most készülő, új törvény várhatóan már 2022-től lehetővé fogja tenni az autonóm vezetést a német utakon.
- Mind a gépjárműgyártóknak, mind a robot taxiknak el kell érniük a kormányzatnál ennek a rendeletnek az meghozatalát – írja a Börsen-Zeitung.
- Az új törvény elsősorban az úgynevezett személy- és áruszállítókat (u.n. „People und Goods Mover”), kisbusszerű járműveket célozza meg, amelyek részben vagy teljesen autonóm módon embereket és árukat szállítanak.
- Németország kezdetben saját jogi keretet hoz létre, mivel európai szinten jelenleg nincs megfelelő szabályozás az önálló vezetési funkcióval rendelkező járművekre.
Kik a legnépszerűbb munkaadók Németországban – és kiket keresnek jelenleg
- A Trendence piackutató cég 25 000 akadémikus körében végzett felmérésében a BMW egymás után tizedszer áll a rangsorban az élen.
- A Porsche a tíz legnépszerűbb potenciális munkaadó között a második helyen áll, őt harmadikként az Audi követi.
- A Porsche jelenleg első sorban informatikusokat, valamint IT-Security szakembereket keres – mondta a „Handelsblatt” szóvivője. Ezeken kívül a villamos és elektronikai fejlesztő mérnökök szerepelnek még a listán.
- Az újonnan érkezett Tesla a német munkaadók körében vezető pozíciót foglalt el – írja a Die Welt.
- A “Musk-modell” működik: Elon Musk jelenleg személyesen toborozza a brandenburgi Giga-Factory alkalmazottait a Twitteren. Megértette, hogy a szakmunkáshiány “abszolút főnök-kérdés”.
- A jó kereset mellett a saját munka megbecsülése, a jó kollégák és a munkabiztonság a meghatározó tényezők.
- A ranglistán a Daimler a hatodik helyet foglalja el.
2030-ra jön a VW robotautója
- A jövőben a szoftverek “döntő versenytényezővé” válnak az autókban – mondja Ralf Brandstätter, a Volkswagen márkafőnöke a CARIAD vezérigazgatójával, Dirk Hilgenberggel közös “FAZ” interjújában.
- A jármű digitális élménye meghatározza a jövőbeni vásárlási döntést. Emiatt a VW csoport a CARIAD-hoz összpontosította a szoftveres kompetenciákat – mondja Hilgenberg.
- A fejlesztés “rendkívül integratív”, szoros együttműködésben a márkákkal. “A CARIAD fejleszti az alapot, a szoftverarchitektúrát. Gondoskodunk a járműbe történő integrációról, és ezáltal meghatározzuk a digitális vásárlói élményt” – mondja Brandstätter.
- A volumen-szegmensben a Volkswagen az első szolgáltató, amely képes az éteren keresztül frissíteni járműveit. A Volkswagen gyorsabban hajtja végre az átalakulást egy szoftver által vezérelt vállalattá, mint bármely más autógyártó.
HHLA: Sikeres tesztvezetések, autonóm teherautókkal
- A hamburgi kikötői csoport, a HHLA és az MAN kétnapos gyakorlati tesztje sikeresnek bizonyult. Az autonóm teherautók 40 lábas konténereket hoztak a szállítmányozó vállalat soltaui logisztikai központjából Hamburgba, írja a ‘zeit.de’.
- “A biztonsági vezetőnek egyszer sem kellett beavatkoznia. Ez a döntő lépés a hamburgi TruckPilot kísérleti projektben” – magyarázta a HHLA.
- Várhatóan a jövő évtől engedélyezik Németországban a négyes szintű autonóm járművek részvételét a közúti forgalomban.
Számítási hiba az e-autók CO2-egyensúlyában?
- 171 tudós levélben tájékoztatta az EU Bizottságot egy számítási hibáról az e-autók szén-dioxid-kibocsátásának kiszámításakor.
- A „Stuttgarter Zeitung” rendelkezésére álló levél szerint a villamosenergia-termelés tényleges CO2-kibocsátása lényegesen magasabb, mint feltételezték. A tényleges CO2-kibocsátás több mint kétszeres lehet.
- Eszerint egy Volkswagen ID.3 16 év és 224 000 kilométer megtétele során 30 tonna CO2-t bocsát ki. A jelenlegi képlet csak 14 tonna CO2-t feltételez.
Az elektromobilitás vizsgálatának kritikája
- A belső égésű motorral foglalkozó szakértő, Thomas Koch által vezetett kutatócsoport kétségbe vonta az e-autók éghajlati előnyeit. Ha kibővítik az e-mobilitást, akkor a CO2-kibocsátás kétszerese lehet a korábban feltételezettnek.
- Most azonban sok szakértő “tömegesen bírálja Koch és munkatársai munkáját” – írja a “Stuttgarter Zeitung”.
- “Ez teljes hülyeség, a feltételezések egyszerűen tévesek” – mondja Martin Doppelbauer, aki Kochhoz hasonlóan a Karlsruhe Műszaki Intézet professzora.
- “A levél rendkívül kínos. Ez egy tudományos kinézettel leplezett lobbista levél, amely kétségbeesetten próbálja megmenteni a dugattyús gépeket” – mondja Christian Rehtanz, a Dortmundi Műszaki Egyetem Energetikai Rendszerek, Energiahatékonyság és Energiagazdaságtan Intézetének vezetője.
Interjú: Stephan Winkelmann, a Lamborghini elnöke és vezérigazgatója az autógyártó villamosítási terveiről
- Mivel a Lamborghini számára 2020 a vállalat legsikeresebb üzleti éve, “az acélos idegeit” bizonyítja az e-mobilitásra való áttéréssel – írja a “Gulf Business”.
- A következő éveket két fejezetre osztották, magyarázza Winkelmann vezérigazgató egy interjúban: “Az első, 2021 és 2022 között ünnepeljük a belső égésű motorjainkat”, és a V12 sorozat két új változatát hozzuk ki. Végül 2023-ban és 2024-ben a teljes termékpalettát hibridizálják az Aventador, a Huracán és az Urus termékekkel. “2024 végére legalább a felére csökkentjük a CO2-kibocsátásunkat” – mondta Winkelmann.
- Mindazonáltal reméli, hogy az e-üzemanyagok fejlesztése és a CO2-csökkentés együttesen lehetővé teszik a Lamborghini számára, hogy a 2030-as években továbbra is szuper sportautókat kínáljon, belső égésű motorokkal.
- Az évtized második felében a Lamborghini egy új, teljesen elektromos modellt is meg akar építeni.
Az Audi megerősítette a belsőégésű motorok végét
- 2026-tól kezdődően az Audi csak új, kizárólag elektromos meghajtású modelleket akar piacra dobni. Ezt Markus Duesmann vezérigazgató jelentette be a Klímasemlegesség Alapítvány konferenciáján. 2033-ig bezárólag az Audi teljesen megszünteti a belső égésű motorok gyártását.
- A kivétel Kína, mivel az ottani kereslet várhatóan 2033 után is folytatódik.
- “Ezzel az ütemtervvel megteremtjük a szükséges világosságot az elektromos korszak határozott és erőteljes átmenetéhez” – mondta Duesmann.
- Az Audi 2050-re teljesen éghajlat-semleges módon akarja gyártani autóit.
“A jövő elektromos” (interjú Karl-Thomas Neumann-al, az Opel ex-vezérigazgatójával)
- Az Opel korábbi vezérigazgatója, Karl-Thomas Neumann az “Auto Bild” interjújában beszél az elektromobilitásról és a Porsche Taycan Turbo S-ről.
- A jövő elektromos, és ezért “nagyszerű, hogy a VW ilyen egyértelműen elkötelezett az iránt”.
- A Tesla Model X-hez képest a Taycan “egyértelműen a jobban vezethető autó”. A Modell X azonban “jobban kapcsolódik a világhálóhoz, és folyamatosan változik az on-the-air frissítések révén”.
Oliver Blume: Közeleg a döntés a Bugatti költözéséről
- A Volkswagen június végéig dönteni akar a Bugatti luxusmárka jövőjéről. Oliver Blume, a Volkswagen csoport igazgatósági tagja és a Porsche főnöke bejelentette, hogy még az év első felében döntést hoznak. Minden a menetrend szerint halad – mondta Blume a „stuttgarter-zeitung.de”-nek.
- A múlt héten a „Manager Magazin” arról számolt be, hogy a Porsche és a Rimac hamarosan együttesen átveszik a Bugattit irányítását is.
- A Porsche nem kívánta kommentálni a hírt.
Daimler: Sabine Kohlenisen lesz az új HR-igazgató
- Miután a Daimler csoport két részre bomlott, Sabine Kohlenisen lesz a Mercedes-Benz új HR-igazgatója.
- Wilfried Porth-ot követi , ahogy a ‘businessinsider.de’ vállalati körökből megtudta. Az online magazin szerint “nehéz feladatok” várnak Kohleisen-re.
“A legfontosabb most az elektromos autó” (Interjú: Ola Källenius (Daimler CEO) és Cem Özdemir (Grüne politikus))
- Ola Källenius megerősítette, hogy szeretné elérni azokat a klímacélokat, amelyeket a Daimler korábban kitűzött magának. Az a cél, hogy 2039-re CO2-semleges legyen, most a legkonzervatívabb forgatókönyv – mondja a Daimler vezérigazgatója, a zöld politikussal, Cem Özdemirrel a „Stuttgarter Zeitung”-nak adott közös interjújában: „Olyan különböző forgatókönyveket vizsgálunk, amelyek még hatékonyabbak.”
- Källenius szerint addig lesznek belső égésű motorral rendelkező autók, amíg a piacok vagy a töltési infrastruktúra még nem érte el azt a pontot, hogy teljesen áttérjenek az elektromos járművekre.
- Källenius és Özdemir egyetértenek a növekvő CO2-ár szükségességében, de az autópályán lévő sebességkorlátozások tekintetében a véleményük eltér egymástól.
A BMW drasztikusan csökkenti a költségeket
- A BMW a jelenleginél sokkal hatékonyabb akar lenni a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a Tesla-val folytatott versenyben, írja a “Handelsblatt”.
- “2025-re 25 százalékkal csökkentjük az egy járműre eső gyártási költségeket – a 2019-es szinthez képest” – mondta egy interjúban Milan Nedeljkovic gyártási igazgató.
- A gyártó a tervezési folyamatok digitalizálására, a karcsúbb logisztikára és a gyárak jobb kihasználására támaszkodik. A márka globális gyártási kapacitását 2030-ig évi hárommillió autóra kell növelni. Elsőbbséget élveznek az elektromos autók.
“Végül csak a termelékenység számít” (interjú: Oliver Zipse, BMW CEO)
- Oliver Zipse, a BMW főnöke egyelőre nem akarja elkötelezni magát a belső égésű motor leállítása mellett. “Iparunk igazi döntéshozói az ügyfelek. És soha nem szabad szem elől téveszteni őket” – magyarázza a “Donaukurier” -nek adott interjúban.
- Sok ügyfél számára a modern dízel még mindig a legjobb megoldás, és egyben éghajlatbarátabb, mint egy elektromos jármű, amelyet szénből termelt árammal üzemeltetnek.
- Bár a következő 15 évben lesznek olyan régiók, amelyekben az e-mobilitásra való átállás folyamata teljes egészében lezajlik, a világ 140 BMW piacának összességében ez még nem így lesz.
- A BMW 2030-ban az összes értékesített autójának a felét tisztán akkumulátoros meghajtásúként tervezi értékesíteni. “Ha egy gyártónak már nincs belső égésű motoros kínálata, akkor a piaci értékesítési mennyiség fele elveszik, és így üzleti szempontból lefelé halad” – mondja Zipse.
Generációváltás a Boschnál
- Az év végén Stefan Hartung, a Bosch korábbi mobilitási részlegének vezetője váltja Volkmar Dennert a technológiai csoport vezérigazgatójaként. A társaság ezt csütörtök este, a testületi ülés után jelentette be.
- Hartungot, aki három évvel ezelőtt vette át az autóipari ellátási divíziót és azóta irányítja a dízeltechnikáról az elektromobilitás felé történő átmenetet, a lehetséges jelöltek közül Denner legígéretesebb utódjának tekintették – írja a „Handelsblatt”.
- A távozó főnök az üzleti újságnak elmondta, hogy a változás a megfelelő időben zajlik, mivel a Bosch “visszatér a célhoz vezető útra”.
A Tesla jövőre megnyitja a Supercharger hálózatot más autógyártók előtt is
- Az „electrek.co” szerint a Tesla állítólag megerősítette a norvég hatóságoknak, hogy a Supercharger töltőhálózatot 2022 szeptemberéig megnyitják a többi autógyártó előtt is.
- Az olyan harmadik féltől származó hálózatoktól eltérően, mint az Ionity, az Electrify America vagy a ChargePoint, jelenleg csak a Tesla járművei tölthetnek a Supercharger hálózaton.
- A Tesla azonban már több alkalommal jelezte, hogy nyitott a töltőhálózat megosztására más autógyártókkal, amihez azonban meg kellene állapodni a költségek megosztásának módjáról.
Az Amazon önvezető teherautókra támaszkodik
- Az Amazon legalább 1000 önálló tehergépjármű-vezetési rendszert rendelt a Plus-tól.
- Ezenkívül a világ legnagyobb online kiskereskedője biztosította magának a lehetőséget, hogy átvegye a kaliforniai vállalat mintegy ötödét – írja a „dpa”.
- A Plus-szal kötött adásvételi szerződés 2024 január végéig szól, amint az a dokumentumokból is kitűnik.
A VW szembesülése a valósággal az elektromos autóinak lassú kínai felfutása után
- A Volkswagen ID.4-e rosszul vette Kínában a rajtot.
- Májusban az E-SUV két modelljéből összesen 1213 járművet adtak el, két hónappal az értékesítés megkezdése után – írja a „Reuters”.
- A bennfentesek elárulták a hírügynökségnek, hogy az eladások Kínában messze elmaradtak a várakozásoktól, amit többek között a technikai funkciók hiányának és az e-autók új értékesítési problémáinak tulajdonítanak..
- A Volkswagen szóvivője elmondta, hogy az eladások Kínában megfelelnek az elvárásoknak. A cég tájékoztatása szerint májusban a két ID.4 X és ID.4 Crozz modellből 1500-at adták el.
A kínai fogyasztók a belső égésű motorok tilalmáról beszélnek
- Az egyik tudós javaslata a belső égésű motorral rendelkező autók Pekingben történő betiltásáról heves vitát váltott ki a kínai közösségi médiában, írja az „automobil-industrie.vogel.de”.
- Pekingben az éghajlat semlegességével foglalkozó fórumon Ouyang Minggao, a pekingi Tsinghua Egyetem “Jármű- és Közlekedési Iskolájának” professzora azzal érvelt, hogy Kína egy ilyen tiltással elérheti a klímavédelmi céljait.
- Rövid időn belül több mint hárommillió ember vett részt a későbbi, közösségi hálózatokon zajló beszélgetésen. A többség a tiltások ellen érvelt, és inkább az innovációt és a piaci erők hatását támogatta.
Blinken: Senkinek sem szabad profitálnia a kínai kényszermunkából
- Antony Blinken amerikai külügyminiszter az első németországi látogatása során arra figyelmeztetett, hogy senki ne hózzon hasznot a kínai kényszermunkából az ujgurok elnyomása révén – írja a „Stern”.
- “Mindannyiunk feladata, hogy mindent megtegyünk annak érdekében, hogy megakadályozzuk az esetleges kényszermunka termékeinek bejutását országainkba. Az embereket elnyomó vagy alapvető jogaikat korlátozó technológiákat és termékeket nem szabad exportálni” – mondta Blinken.
- Emberi jogi szervezetek szerint a kínai Hszincsiang tartományban legalább egymillió ujgurt és más muszlim kisebbséget tartanak fogva, és végzetetnek kényszermunkát velük.
Kína útja a saját chipipar felé
- A milliárdos beruházások ellenére a kínai félvezetőipar sikere eddig korlátozott volt – írja a „Handelsblatt”.
- Az állami beruházások gyakran pénzkidobást eredményeztek. Jelenleg az országban használt összes chip kevesebb, mint hat százaléka származik kínai vállalatoktól.
- Bár a közelmúltban sok új üzem épült, a kínai termelési kapacitás erőteljes növekedése “elsősorban a közvetlen külföldi befektetéseknek tudható be” – derül ki a ZVEI német ipari szövetség jelenlegi tanulmányából.
Egy elektromos autó Kínából? A BMW, Mercedes és VW tulajoknak nem
- A YouGov által a „Wirtschaftswoche” megbízásából készített exkluzív felmérés azt mutatja, hogy a németek 27 százaléka el tudja képzelni, hogy kínai e-autót vásároljon, 33 százalékuk kategorikusan kizárja az ilyen vásárlást, további 25 százalék általában negatívan áll a kérdéshez.
- A német és a külföldi gyártók vásárlói között egyértelmű különbségek vannak: a Mercedes és a Volkswagen sofőrök 65 százaléka gondolja úgy, hogy a kínai gyártók minőségükben nem állnak a német gyártók szintjén.
- Ezzel szemben a Ford tulajdonosoknak csak mintegy 45 százaléka látja úgy, hogy a német gyártók műszaki előnnyel rendelkeznek.
- Az ADAC számos modellt lát a német gyártókkal egyenértékűnek.
#automotive #autos #ev #electricvehicles #automotiveindustry #porsche #volkswagen #audi #mercedesbenz #tesla #bosch