2021. június 28. – július 4.

Altmaier: “Júliusban elérjük az egymillió elektromos autót”

  • A korábbi célkitűzés, miszerint a német utakon egymillió elektronikus autó legyen forgalomban, valószínűleg júliusban, csak fél évvel később valósul meg.
  • A „Tagesspiegel” szerint Peter Altmaier szövetségi gazdasági miniszter erről meg van győződve: 2021 első felében, összesen 1,25 milliárd euróval, „már több támogatást használtak fel, mint a tavalyi év egészében”.
  • A töretlen igény miatt Andreas Scheuer közlekedési miniszter felszólította Olaf Scholz pénzügyminisztert, hogy biztosítson több pénzt az elektronikus autók magán töltőállomásainak népszerűsítésére.
  • Az Agora Verkehrswende agytröszt és a Boston Consulting Group (BCG) tanulmánya szerint a német autóipar átalakulása az e-mobilitás felé összesen 25 000-rel több munkahelyet teremt, mint amennyibe 2020 és 2030 között kerül. Az Agora Verkehrswende nem látja az átalakítás alternatíváját: az e-mobilitás “ebben az évtizedben az egyetlen működőképes jövőbeli forgatókönyv az autók számára”.
  • Eközben a New York Times szerint Joe Biden amerikai elnök kormánya szigorúbb szabályokat tervez az autók károsanyag-kibocsátásának csökkentésére, amelyek a gyártókat az e-autók értékesítésének növelésére kényszeríthetik.
  • Biden új szabályokat kíván bevezetni az autók kipufogógáz kibocsátására, amelyeknek 2030 esetleg 2032-től kell érvényben lépniük. Addig a klímatanácsadó Margo Oge szerint a gyártókat kötelezni kell arra, hogy a teljes eladás 60 százaléka az e-autós értékesítésből jöjjön össze.

Új akkumulátorgyár Franciaországban

  • A kínai Envision csoport akár kétmilliárd eurót is kész befektetni egy észak-franciaországi akkumulátorgyárba, és onnan szállítani a Renault-nak. Az évtized végére 2500 munkahely jön létre, és a gyár kapacitása 24 gigawattóra lesz.
  • Az együttműködés célja, hogy elősegítse a Renault versenyképességét az e-autók terén. A Renault kevésbé koncentrál a mennyiségre, mint a megtérülésre.
  • A hét végén a Nissan bejelentheti a megállapodást az Envision-el egy sunderlandi akkumulátorgyár korszerűsítéséről, amint arról a Bloomberg beszámolt. Annak érdekében, hogy továbbra is vámmentes járműveket tudjanak kínálni az EU-ban, az angliai autógyártóknak a Brexit után egyre inkább helyben kell gyártaniuk alkatrészeiket.
  • A Varta időközben akkumulátorcellás gyárat épített a bajorországi Nördlingenben, amelyben főleg kis lítium-ion cellákat állítanak elő – írja a FAZ.
  • Időközben a Varta is megerősítette, hogy a V4Drive nevű akkumulátort szeretné továbbfejleszteni a Porsche számára. Ennek a fejlesztésnek a célja új alkalmazási területek megnyitása, különösen az elektromobilitás területén.

A VW elnöke támogatja a német-osztrák e-töltési hálózat fejlesztését

  • Hans Dieter Pötsch Németország és Ausztria közös kezdeményezését javasolja az e-töltési hálózat kibővítésére.
  • Az eddigi lassú terjeszkedés miatt “fontos a szoros technológiai szövetség Németország és Ausztria között” – mondta a Volkswagen felügyelőbizottságának elnöke köszöntő beszédében az osztrák Német Kereskedelmi Kamara 100. évfordulója alkalmából. Olyan témákra kell koncentrálni, mint például a mobilitási gazdaság vagy a környezettechnológia, amelyekre “már most is jellemző a magas szintű versenyképesség”.
  • A VDA arra is figyelmeztet, hogy jelenleg nincs egész Európára kiterjedő töltési infrastruktúra, és ez a „Hannoversche Allgemeine Zeitung” szerint kötelező érvényű terjeszkedési célokat követel. Az autók teljes számához viszonyítva az ACEA adatai szerint Németország az EU-ban a töltési pontok számának középmezőnyében van.
  • Olaf Scholz, az SPD kancellárjelöltje évente 50 milliárd eurót kíván biztosítani az ipari felújítás beruházásaihoz, és választási győzelme esetén jelentősen felgyorsítja a töltési infrastruktúra bővítését . “Jelenleg még havonta sem hozunk létre 1000 új oszlopot. De heti 2000 új oszlopra lenne szükségünk” – például a szupermarketek parkolóiban, a benzinkutaknál és a normál lakóutcákban – mondja Scholz a „Stuttgarter Nachrichten”-nek.
  • Míg a politika és a felügyeleti hatóságok ragaszkodnak a nagyobb versenyhez és az alacsonyabb árakhoz, a regionális beszállítók tovább bővítették regionális monopóliumaikat az e-autók töltőállomás-hálózatának terén. Az FAZ szerint a hamburgi zöld áramszolgáltató, a Lichtblick elemzése azt mutatja, hogy piaci részesedésük folyamatosan meghaladja a 60, sőt akár a 70 százalékot is.
  • Az erős piaci koncentráció miatt a Szövetségi Kartelliroda most elemzi a piaci viszonyokat, az eredmények őszre várhatók.

“Az elektronikus mobilitás a legjobb eszköz a forgalom dekarbonizálására” (Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatójának interjúja)

  • “Az e-mobilitás a leghatékonyabb és legjobb eszköz a forgalom dekarbonizálására” – mondta Ralf Brandstätter az “Autogazette” interjúban. A Volkswagen legkésőbb 2050-ig szeretné semlegesíteni flottáját és az egész vállalat szén-dioxid-kibocsátását.
  • A wolfsburgi székhelyű vállalat Európában 2033 és 2035 között, kicsit később az USA-ban és Kínában, más régiókban, például Dél-Amerikában vagy Afrikában az átalakulás eltérő sebessége és jogi keretek nem egyértelműsége miatt még később szűnik meg a belső égésű járművek forgalmazása, magyarázza Brandstätter és Klaus Zellmer a „Münchner Merkur”-nak adott interjúban.
  • A VW-nek globálisan aktív volumengyártóként alkalmazkodnia kell a vonatkozó keretfeltételekhez. Hosszú távon sok ország továbbra is a szénerőművekből szerzi be villamosenergia-mixének nagy részét, így az ottani elektromos autóknak kezdetben kevésbé lesz ökológiai értelme.
  • Carl Hahn volt vezérigazgató egyetért abban, hogy a VW és Herbert Diess e-stratégiája helyes: A helyi autóipar versenyképes, de “a nagy akadály a drága villamos energiánk és az előállítás piszkos módja” – mondta Hahn a “Die Welt’-nek adott interjúban.
  • Másik probléma az Európában jelenleg nem létező töltési infrastruktúra – állítja Hildegard Müller, a VDA munkatársa. “Ha az EU Bizottsága csak az új elektromos meghajtású autók engedélyezését fontolgatja a jövőben, akkor átfogó töltési hálózatot kell biztosítania egész Európában.” Ennek ellenére a német autóipar “jó irányba halad” – kommentálta a Börsen Zeitung.
  • Az autógyártó vállalatok átalakulási folyamatának értékelésekor a gazdasági tényezők mellett a fő hangsúly azon a kérdésen van, hogy a fenntarthatósági célokat miként valósítják meg a változásokkal összefüggésben: “Olyan koncepciók és stratégiák, mint ami alapján például a Volkswagen jelenleg halad, globális összehasonlításban nagyon jól teljesítenek”, hangzik az Union Investment értékelése.

Herbert Diess, Rainer Seele és Thomas Gottstein láthatóak leginkább a DACH régió médiájában

  • Herbert Diess VW Group CEO, az OMV főnöke, Rainer Seele és a Credit Suisse igazgatója, Thomas Gottstein a DACH régió legnagyobb médiaérdeklődést kiváltó vezérigazgatói.
  • Ez derül ki a Pressrelations Group vezérigazgatói barométeréből, amelyet a vállalat a “The IQ Company” adatelemző céggel készíttetett.
  • Ez azt is megmutatja, hogy Diess és Seele több mint kétszer annyi médiamegjelenést értek el, mint a rangsorban a következő helyen álló vezérigazgató – írja a ‘horizont.net’.

Düsmann úttörő akar lenni

  • Az „Automobilwoche” megint az Audi belsőégésű motoroktól való búcsújával foglalkozik. Ez “bátor”, ugyanakkor “helyes és fontos lépés” – mondja Stefan Bratzel, a Járműipari Menedzsment Központ munkatársa.
  • Az Audi jelenleg az élmezőnyben van az e-mobilitás terén Németországban, ami szintén pozitív hatással lesz a márka imidzsére.
  • Bratzel szerint az Audi-nak gondot okozhat, ha a töltési infrastruktúra nem növekszik elég gyorsan.
  • 2033 után már csak Kínában lesznek belsőégésű motoros modellek, de azokat a helyszínen gyártják majd.

JATO: A Volkswagen Csoport 2001 óta a második legnagyobb havi piaci részesedést érte el Európában

  • A JATO Dynamics adatai szerint a VW-csoport a 26 európai piacon “2001 óta Európa második legnagyobb havi piaci részesedését érte el”. A májusi pozitív eredmények az olyan márkák erős teljesítményén alapulnak, mint az Audi, a ŠKODA, a SEAT és a CUPRA.
  • Az összértékesítést növelte az e-járművek és az SUV-k iránti növekvő fogyasztói kereslet – a Volkswagen-csoport ma már mindkét szegmensben európai vezető szerepet játszik.
  • A vállalat sikere az „automotiveworld.com” szerint jól mutatja a növekedés legfontosabb mozgatórugói azonosításának és az értékesítési stratégia adaptálásának fontosságát a növekvő vásárlói igények kielégítése érdekében.
  • A modellranglistán a Volkswagen Golf vezet, míg a T-Roc a leggyakrabban forgalomba helyeztett új SUV.

Brandstätter új feladatai

  • Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka igazgatója a jövőben átveszi a volumenmárkák irányítását, számol be az „Automobilwoche”.
  • “A márkaigazgatók Thomas Schäfer (Skoda), Wayne Griffiths (Seat / Cupra) és Carsten Intra (VW haszongépjárművek) között Brandstätter vállalja a koordinátor szerepet, mint messze a legerősebb márka igazgatósági tagja.” írja a magazin.
  • Ez a feladatot korábban a csoport vezérigazgatójáé, Herbert Diess-é volt, aki továbbra is a volumenmárka-csoportért felel a csoport igazgatóságában.

Frissítés a Netflix generáció számára

  • Az Europcar kölcsönző társaság felvásárlásával a Volkswagen az eladásokat a jövőbeli fogyasztók igényeihez igazíthatja – írja a ‘Wirtschaftswoche’.
  • A Volkswagen láthatóan a Netflix generáció megváltozott életszemléletével számol, amely megszokta, hogy esetlegesen akár már rövid idő után megszabaduljon a streaming szolgáltatásaitól. Az Europcar a csoport számára hozzáférést kínál egy olyan platformhoz, amely “támogatná a VW hosszú távú mobilitási jövőképét”, és szélesítené a termékek és szolgáltatások körét.
  • Az Europcar-csoport átvétele a nemzetközi értékesítést is erősítheti, mivel az Europcar több mint 140 országban van jelen, akár saját maga, akár bérleti állomásokkal rendelkező franchise-tulajdonosok révén.

A szoftver hibakereső

  • A Volkswagen jól látható szoftveres problémákkal küzdött az új ID elektromos szériával – írja a „Handelsblatt”.
  • A VW és a TU Dresden-ből induló Tracetronic céggel közös vállalkozás célja annak biztosítása, hogy ilyesmi a jövőben már ne történjen meg.
  • A Tracetronic az autószoftverek automatizált ellenőrzésére és tesztelésére specializálódott. “Szoftvereinket elsősorban az egyes szoftverkomponensek integrálásakor használják. Ezekben az integrációs folyamatokban a segítségünkkel a meglévő hibák előre felismerhetők és kijavíthatók” – mondja Rocco Deutschmann, a Tracetronic alapítója.

Növekszik a feszültség

  • Egyre gyakoribb az elektromos autók 800 voltos hajtása.
  • Az elektromos autók esetében újra kell definiálni a “gyors” kifejezést, mivel a döntő tényezők ma már egyre kevésbé olyan tulajdonságok, mint a gyorsulás vagy a maximális sebesség, hanem inkább a “lehető legtöbb villamos energia betöltése” – írja a FAZ.
  • A megnövekedett feszültség itt különösen fontos: ahogy Otmar Bitsche, a Porsche e-mobilitási vezetője is magyarázta Matthias Müller korábbi Porsche-főnöknek: a “dupla feszültség egyenlő feleakkora töltési idő” képlettel, amely gyorsabb töltési időt tesz lehetővé anélkül, hogy vastagabb kábeleket kellene használni.

T&E tanulmány: csak a Volkswagen és a Volvo áll készen a fordulatra

  • A Transport & Environment európai környezetvédelmi szervezet elemzése szerint a Volkswagen és a Volvo az egyetlen nagy autógyártó, amelyik a klímasemlegesség céljainak megvalósítását tervezi.
  • Az NGO rangsorában a hangsúly a vállalatok motivációján és azoknak a koncepcióknak a minőségén van, amelyekkel az elektromobilitásra való áttérésnek 2030-ig meg kell történnie – írja a „vision-mobility.de”.
  • Az olyan vállalatok, mint pl. a Ford, ambiciózus célokat követnek, de a BMW-hez, a Daimler-hez és a Toyota-hoz hasonlóan nincs igazi koncepciójuk és világos ipari stratégiájuk.

A Volvo Cars EV terve jobb akkumulátorokat és hosszabb hatótávot tartalmaz

  • A Volvo szerdán bemutatta stratégiájának kulcsfontosságú pontjait, miszerint 2030-ig teljesen elektromos autók szállítójává válik – írja a „Reuters”.
  • A svéd gyártó azt tervezi, hogy az évtized közepéig 600 000 akkumulátoros elektromos járművet értékesít, és a Northvolttal együtt 2026-ban megépíti az európai akkumulátor-óriásgyárat.
  • A Volvo szintén a Northvolttal együtt 2025-re a nagyobb energia sűrűségű akkumulátorok új generációját kívánja kifejleszteni. Ennek az új generációnak lehetővé kell tennie az 1000 kilométernél hosszabb hatótávot, és egyben jelentősen gyorsabban kell tölteniük is.

E-mobilitás: A vállalkozások meglátják a hozzáadott érték lehetőségét

  • A piac üzleti szereplői szerint az autóipar átalakulása az e-mobilitás felé pozitív hatással lehet a beszállítókra és a környező régiókra.
  • Uwe Schwartz, a Volkswagen emdeni gyárának vezetője elmagyarázza, hogy új lehetőségek merülhetnek fel, különösen a gyártási helyek hozzáadott értéke szempontjából.
  • Az alacsony szállítási költségek miatt a szállítások eddig főleg külföldről történtek. Az e-mobilitás gyártási kapacitásainak újjáépítése során változtatni kell ezen, és a hozzáadott értéknek vissza kell térnie az autóiparba – mondja Schwartz.

Digitális súlypont

  • A digitális változások valódi laboratóriumaként az Audi neckarsulmi telephelyén innovatív és rugalmas gyártási megoldásokat próbál ki. Az új eljárásokat a Volkswagen-csoportban is alkalmazni fogják – írja az „Automobil Produktion”.
  • Az Audi olyan technológiai partnerekkel, mint az Amazon Web Services és az SAP, a Capgemini menedzsment és informatikai tanácsadó cég, valamint a müncheni Műszaki Egyetem és a Fraunhofer Ipari Mérnöki és Szervezési Intézet tudományos támogatásával kívánja a gyárait átalakítani.
  • A legfontosabb cél a termelés és a logisztika hatékonyabbá és rugalmasabbá tétele.

Feléled az amerikai autópiac – a VW, a Porsche és az Audi is erőteljesen növelte az eladásait

  • A Volkswagen 1973 óta a legjobb negyedéves értékesítési eredményeket érte el az Egyesült Államokban. 120 520 új autóval 72 százalékkal többet adtak el, mint az előző évi időszakban, ami a pandémia miatt igencsak gyenge volt.
  • A csoport megduplázta a drágább városi terepjárók eladását, miközben az ID.4 értékesítése – közel öt százalékos részesedéssel – szintén pozitívan hatott.
  • Az Audi az elmúlt három hónapban 92 százalékkal tudta növelni eladásait, miközben a Porsche szintén rekordot ért el negyedéves szállítások mellett, 55,5 százalékos növekedéssel.

A Daimler új kollektív szerződést kötött a szoftvermérnökökkel: “A szoftver terén szükségünk van a lendületre.” (Interjú a Mercedes-vezérigazgatóval, Sajjad Khan-nal és Sabine Kohlenisen HR-menedzserrel)

  • A Daimler világszerte 3000 programozó, rendszerarchitekt és vezetési segéd rendszerszakértő toborzását tervezi; az új digitális munkahelyek mintegy felét ezeken a területeken kívánják létrehozni.
  • A szakemberek céghez való csábítása érdekében pénteken a Daimler külön vállalati megállapodást kötött szoftvermérnökei számára az üzemi tanáccsal. Ez előírja, hogy az alkalmazottak rugalmasabban szervezhetik meg munkaidejüket, és gyorsan érhetnek el magasabb fizetési szinteket, ha jól teljesítenek.
  • “Nagyon messzire akarjuk vinni Németországot a jövőbeni technológiák terén. Ehhez szükségünk van egy ösztönzőre a szoftver területén” – mondta Sajjad Khan, a Mercedes vezérigazgatója a “Handelsblatt” -nak adott kettős interjúban.
  • Sabine Kohlenisen HR-vezető hozzáteszi, hogy a toborzási folyamatnak “legkésőbb a jövő év közepére be kell fejeződnie”.

2:0 a termikus ablak javára

  • A Német Szövetségi Bíróság (BGH) kedden egyértelművé tette, hogy az úgynevezett termikus ablak használata sok Mercedes dízelben valószínűleg nem vezet kártérítési igényhez.
  • Mindazonáltal az ügy valószínűleg visszakerül a koblenzi Felsõbb Bírósághoz, mivel a felperes egyéb, a Daimler elleni manipulációval kapcsolatos állításait a BGH nem vizsgálta – írja a FAZ.
  • Az ítéletet a következő hetekben hozzák nyilvánosságra, pontos dátumot még nem közöltek.

Környezetvédelmi Ügynökség: Az újonnan regisztrált autók jelentősen kevesebb CO2-t bocsátanak ki

  • Az új autók CO2-kibocsátása Európában jelentősen csökkent 2020-ban. Amint arról az Európai Környezetvédelmi Ügynökség a „dpa” szerint beszámolt, az újonnan regisztrált autók CO2-kibocsátása 12%-kal csökkent az előző évhez képest.
  • Ennek legfőbb oka, hogy az EU-ban lényegesen több e-autót regisztráltak. Ennek megfelelően az eladott elektromos autók száma több mint egymillióra nőtt, és a teljes értékesítésben való részarány több mint megháromszorozódott az előző évhez képest.
  • Ezenkívül az EU Bizottság a 2020-as szigorúbb követelményeket említi a CO2-kibocsátás csökkentésének okaként.

A VW az USA Legfelsőbb Bíróságához fordul

  • A Volkswagen súlyos vereséget szenvedett egy amerikai jogi vitában a “Dieselgate” botrány esetleges további magas büntetései miatt – írja a “dpa”.
  • Az ohiói legfelsőbb bíróság kedden kimondta, hogy az állam további büntetéseket szabhat ki az autógyártóval szemben a szisztematikus kipufogógáz-manipuláció miatt, amelyek meghaladják az amerikai szövetségi szinten már elfogadott büntetéseket.
  • “Ohio állam állításait a szövetségi törvény kizárja. Ezt már több bíróság is eldöntötte hasonló jogi vitákban” – mondta a szóvivő a “Handelsblatt” kérdésére.
  • “További felülvizsgálatot kérünk az Egyesült Államok Legfelsőbb Bíróságától.” Az egyes államok igényeit már azok a büntetések és kártérítések kompenzálták, amelyeket a Volkswagennek már ki kellett fizetnie a “Tiszta levegőről szóló törvény” megsértéséért.
  • A VW számára az ilyen Ohióban zajló regionális eljárások katasztrofálisak – az autógyártó ismét milliárdos bírságokkal számolhat.

A Renault megfizethető kompakt elektromos autókat szeretne gyártani

  • A Renault 2025-ig tíz új elektromos autót akar piacra dobni, köztük az R5 új kiadását. 2030-ra várhatóan tíz eladott autóból kilenc, vagy összesen egymillió új autó lesz tisztán akkumulátoros.
  • Eddig a 90 százalékos célkitűzés főképp hibrid modelleket tartalmazott. “Ma történelmi gyorsulást mutat a Renault-csoport elektromos autó stratégiája” – mondta Luca de Meo, amikor bemutatta a terveket. A következő öt évben tízmilliárd eurót fektet be a cég a villamosításba.
  • A 2025-re vonatkozó átmeneti cél az e-autók és a hibrid autók kétharmados értékesítési részesedése.

Frissítést kapnak a Teslák

  • A Tesla Kínában több mint 285 000 autón hajt végre szoftverjavítást az ország szabályozási ügynöksége által azonosított biztonsági probléma megoldására – írja a “Handelsblatt”.
  • Az autók autopilóta rendszerei automatikusan aktiválódhatnak, ami a hirtelen gyorsulás miatt balesetekhez vezethet – közölte a kínai ügynökség

A Nissan gigafactory-t épít

  • A Nissan ój gigafactory-t épít az angliai Sunderlandben.
  • Kínai partnerével, az Envision-szel együtt a Nissan jó 1,2 milliárd eurót fektet be – jelentette be a két vállalat az FAZ szerint.
  • A beruházás közvetlenül és közvetve 6000 új munkahelyet teremt. Kezdetben 100 000 darab 9 gigawatt kapacitású e-autó akkumulátort akarnak gyártani a gyárban, később ezt akár 25 gigawatt-ig is fel akarják vinni.

Az áttörés küszöbén álló elektromos teherautók

  • A haszongépjárműiparban az e-teherautó bevezetése egy új korszak hajnalát jelenti – írja a „Handelsblatt”.
  • A politika arra kényszeríti a nagy gyártókat, mint a TRATON és a Daimler, hogy ők is hajtsák végre az elektromos hajtásra való átállást: az előírt kibocsátás-megtakarítás nem érhető el elektromos hajtások nélkül.
  • A milliárdos bírságok elkerülése érdekében az ipar is átalakul. A TRATON-nál 2030-ra minden második újonnan eladott teherautót villamosítani kell.

A Navistar a Traton részévé válik

  • Az amerikai Navistar haszongépjárműgyártó végül mintegy 3,7 milliárd amerikai dollárért ellenében lesz a Volkswagen csoport tagja.
  • A TRATON haszongépjármű-részleg sikeresen lezárta az amerikai gyártó összes közös részvényének átvételét – írja a ‘automobilwoche.de’.
  • Az átvétellel, amelyet intenzív tárgyalások előztek meg, a TRATON meg akarja vetni a lábát az amerikai piacon. Ez egy hosszú távú verseny a világ jelenleg legnagyobb haszongépjármű-gyártójával, a Daimler Truck-szal.

“A szél és a nap nem elég” (Interjú: Markus Krebber, RWE CEO)

  • Az új FAW-nak adott interjúban az új RWE-főnök, Markus Krebber beszél az RWE erőfeszítéseiről, amelyek az egyik legnagyobb CO2-kibocsátótól az éghajlat-semlegesség felé mozdulnak el. Ezt 2040-re kell elérni, világos menetrend alapján.
  • A szélből és a napból származó energiatermelést a lehető leggyorsabban tovább kell bővíteni. Ezenkívül tárolási technológiákra van szükség a fosszilis üzemanyagokból való kilépéshez.
  • Krebber azt szeretné, ha a következő szövetségi kormány politikája megszüntetné a szélenergia, a hálózat bővítésének és a hidrogéngazdaságnak az akadályait.

A megosztás öröm

  • Két évvel ezelőtt a “We Share” autómegosztó cég 1500 teljesen elektromos VW Golf-al kezdte meg szolgáltatását Berlinben. Azóta az ügyfelek egy alkalmazás segítségével foglalhatják le maguknak a következő szabad Carsharing járművet – tájékoztat a „Wolfsburger Allgemeine Zeitung”.
  • “Nagyon jó pozíciót tudtunk elérni Berlinben, és egyes esetekben meghaladtuk saját elvárásainkat” – magyarázza Philipp Reth ügyvezető igazgató. De a BMW és a Daimler, a Miles vagy a Sixt Share megosztási szolgáltatásával a verseny kiélezett.
  • Mindenesetre a berlini egymillió személyautóval összehasonlítva a jelenlegi 6000 Carsharing jármű még nem merítette ki a megosztási modellben rejlő lehetőségeket.

Az EU félmilliárd eurót hagy jóvá a német e-autó töltési hálózat számára

  • Az EU Bizottság egy 500 millió eurós támogatási programot hagyott jóvá az e-autók németországi töltési hálózatának bővítésére.
  • Amint azt a brüsszeli hatóság a „dpa” szerint bejelentette, a tervezett állami támogatások arányosak és a szükséges minimumra korlátozódnak.
  • Ezenkívül a program összhangban van az EU éghajlati és környezeti céljaival a CO2 és a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése érdekében

Zöldpiaci szabványok

  • Németország 2045-re éghajlat-semleges akar lenni. Ennek eléréséhez új technológiákra és folyamatokra van szükség a gazdaság, az alacsony kibocsátású mobilitás és a nulla energiaigényű házak számára – írja a „Handelsblatt”.
  • Számos vállalat már megértette ezt, és jelentős összegeket fektet be az elektromobilitásba.
  • “Nem elég, hogy mindenki foglalkozik a témával” – mondja Christoph Winterhalter, a Német Szabványügyi Intézet (DIN) igazgatóságának elnöke. – „Most kell megállapodni az alapvető játékszabályokban.”

Hartung elvárásai

  • A Boschnak az új főnök, Stefan Hartung irányításával kell érvényesülnie az elektromobilitás, a szoftver és az AI területén.
  • Az a tény, hogy a szállító nagy költségek árán sajátította el a kulcsfontosságú technológiákat, mint például a félvezetőket, az üzemanyagcellákat vagy az AI-t, nem garantálja a sikert – írja a „Handelsblatt”. Ezeken a terőleteken kívül az Apple, az Amazon és a Google sikeresen beerőszakolta a “szoftveres erőt az autóba”.
  • Valójában a Bosch-terveket már egy másik oldalról veszélyeztetik: az autógyártók már felfedezték a szoftvert, mint alapvető kompetenciát, és nagyon erősen fejlesztik saját kapacitásaikat.

Japán chiphatalommá akar válni

  • Japán külföldi félvezetőgyártókat akar magához vonzani, hogy létesítsenek gyártási létesítményeket az országban – számol be az FAZ.
  • A terv fontos része Yoshihide Suga miniszterelnök új növekedési stratégiájának. A Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium (Meti) “nemzeti projektnek” tekinti az erőfeszítéseket. Az ötlet célja az ország gazdasági jelentőségének helyreállítása.
  • A kormány szerint 1988-ban Japán adta a félvezetők globális értékesítésének felét. Tavaly ez az érték már csak 10 százalék körül volt.

Knorr-Bremse a Hella-t akarja

  • A Knorr-Bremse autóipari beszállító megerősítette azon célját a „Handelsblatt”-nak, hogy meg kívánja szerezni a Hueck és a Röpke tulajdonosi családok részvénycsomagját a Hella elektronikai specialista vállalatban.
  • A tulajdonosi családok a kb 60 százalékos részesedésüket új kezekbe akarják adni annak érdekében, hogy a Hella jövőbiztos helyzetbe kerülhessen.
  • A Hella vételára összesen körülbelül hétmilliárd euró lehet. A Knorr és a Hella együtt a Bosch, a Conti és a ZF mögött a negyedik helyre jönne fel.

A Knorr lassítani akarja a Conti-t

  • A Hella átvételekor a Knorr-Bremse elsősorban az elektronikára koncentrál – írja a „Handelsblatt”.  Itt található meg ugyanis az a szakértelem, amelyet a Knorr eddig a Continental-lal való partnersége révén szerzett be.
  • A továbbiakban nem csak a hardvert akarják szállítani, hanem a jövőben a teljes rendszert is biztosítani szeretnék – mondta egy a folyamatokat ismerő személy.
  • “Kiállunk a Knorr-Bremse-vel való automatizált vezetés iránti partnerségünk mellett, és ezen együttműködés részeként továbbra is különböző projekteken dolgozunk együtt” – mondta a Continental.

Hogyan tud Európa és az USA versenyezni Kínával

  • Clemens Fuest, az Ifo Intézet elnöke és a müncheni Ludwig Maximilians Egyetem közgazdászprofesszora a Wirtschaftswoche vendégcikkében elmagyarázza, hogy Európa és az USA hogyan tud versenyezni Kínával.
  • A magas szintű kereskedelmi és technológiai tanács létrehozásával, amely feltehetőleg lebontja a felesleges kereskedelmi akadályokat és kibővíti a kiberbiztonságot, az együttműködés első fontos lépése már megtörtént.
  • “Az EU-nak a CO2-határ kiigazításának bevezetésével el kell kerülnie a piacra lépési akadályok felállítását az amerikai vállalatok számára” – folytatta Fuest.

Minden ellenőrzés alatt áll

  • A Kínai Kommunista Párt (CP) július 1-jei 100. évfordulós ünnepségeinek célja a “mindenre kiterjedő hatalomigény” bemutatása a társadalom minden területén, amelynek több mint 95 millió tagja van – írja a Handelsblatt.
  • A magáncégek már évek óta kötelesek párt alapszervezeteket létrehozni, amint három vagy több alkalmazott tagja a pártnak. Kína 500 legnagyobb magánvállalatának több mint 92 százaléka rendelkezik ilyen alapszervezetekkel, míg a külföldi vállalatok 36 százaléka számolt be arról, hogy valamilyen módon megejelnik a CP a működésük során.
  • A kommunista párt közvetlen befolyása azonban a legtöbb európai vállalat számára nem jelent nagy problémát – mondja Jörg Wuttke, az Európai Kereskedelmi Kamara elnöke.

Nehéz leválasztani Kínát

  • A Kínával szembeni növekvő szkepticizmus és a koronajárvány gazdasági következményei miatt az olyan nagy gazdasági hatalmak, mint az USA és Japán, egyre inkább megpróbálják visszahozni cégeiket saját országukba – írja a „Handelsblatt”.
  • Néhány évvel ezelőttig akkor tekintettek egy vállalatot különösen versenyképesnek, ha az a lehető legtöbb külföldi befektetést hozta be az országba, és ezen kívül még külföldön is befektett. Most azonban egy ellentétes tendencia van kibontakozóban, ami Kína külföldi befektetések iránti érdeklődésének visszaeséséhez vezet.
  • A kínai európai beruházások 45 százalékkal, az utóbbi tíz év legalacsonyabb szintjére estek vissza

Megszakadt az együttműködés: a Farasis kínai beszállító már nem gyárt akkumulátorcellákat a Daimler számára

  • A Daimler és a Farasis közötti az akkumulátorcellák beszállítására vonatkozó  együttműködés nyilvánvalóan kudarcot vallott. Amint arról a „businessinsider.de” beszámol, a beszállító az elkövetkező években nem biztosít a Daimler számára akkucellákat a 600 millió eurós bitterfeldi akkumulátorgyárból.
  • A stuttgarti székhelyű társaság 2020-ban mintegy 400 millió euróval szállt be Farasisba, és cserébe három százalékos részesedést kapott a társaságban. Középtávon a Farasisnak az akkucellabeszerzés alapjává kellett volna válnia.
  • Ennek fényében nem meglepő, hogy a Daimler most maga akarja előállítani az akkumulátor cellákat.

#automotive #cars #autos #volkswagen

Hozzászólás

Design a site like this with WordPress.com
Kezdjük el