2021. július 5. – 11.

875 millió eurós bírság a VW-nek és a BMW-nek

  • Az EU Bizottság szankciókat szabott ki a BMW-re és a Volkswagen-re a dízelüzemű járművek kipufogógázainak jobb tisztítása érdekében hasznält, úgynevezett Adblue tartályokra vonatkozó illegális megállapodások miatt.
  • A Volkswagen-csoportnak 502 millió, a BMW-nek 373 millió eurót kell fizetnie. A Volkswagen együttműködött, így 45 százalékos kedvezményt kapott, a Daimler továbbra is büntetlen marad, mint kulcstanú.
  • A vállalatok most panaszt nyújthatnak be az Európai Bírósághoz. A Volkswagen elmondta, hogy “miután kézbesítették, alaposan meg akarjuk vizsgálni a mai határozatot, majd eldöntjük, hogy szükség esetén fellebbezünk-e.”
  • A „Handelsblatt” megjegyzi, hogy az EU Bizottsága nagy bizonytalanságot okoz az iparban a döntéssel: “Nem tisztázott, hol húzódik a határ a jogi együttműködés és a kartellre való előkészületek között. A jövőben azonban az autógyártóknak minden eddiginél több együttműködésre van szükségük.”
  • A „FAZ” azt írja, hogy a Bizottság érvelése nem alaptalan, hogy az ilyen megállapodások a fogyasztók kárára befolyásolják az üzleti sikert.
  • “Az a tény, hogy egy technikai megállapodás az EU Bizottságát ilyen magas büntetési szintre tereli, újdonság” – kommentálta a “Börsen-Zeitung”.

VW versenyautó Horvátországból

  • Minden várakozással ellentétben a Volkswagen megválik a Bugatti márkától és integrálja a gyártót az új Bugatti-Rimac közös vállalkozásba.
  • A Rimac birtokolja a közös vállalkozás 55, a Porsche pedig stratégiai partnerként a 45 százalékát. A média a projektet mindenki számára előnyösnek minősíti.
  • A Bugatti számára a Volkswagen hozzáférést kap egy olyan startuphoz, amely már sikeresen dolgozik a luxusosztályú elektromos sportautókon.
  • Ez a kompozíció olyan új felállást hoz létre, amely rendelkezik a “Bugatti, Rimac és Porsche márkák erős génjeivel” – mondja Oliver Blume a “Handelsblatt” interjúban.
  • Az új Bugatti-Rimac közös vállalkozás esetén nem lesz egy fekete-fehér átmenet, “hanem egy lépésről-lépésre villamosítás, ahol van értelme”.
  • A jövőben teljesen elektromos Bugatti is lesz, erősítette meg a Bugatti-Rimac vezérigazgatója, Mate Rimac a Porsche főnökével, Oliver Blume-val és Lutz Meschke Porsche pénzügyi igazgatóval közös „Sonntagsblick” interjúban.
  • Mindkét márkának meg kell őriznie a profilját a jövőben – mondta Blume: “Nagyon fontos ezt a hagyományt átvinni a jövőbe.” Fontos azt is felismerni, hogy “nagyon különböző vásárlói csoportok állnak a márkák mögött” – teszi hozzá Meschke – a két márka így nagyon eltérő módon pozícionálható a piacon.

Az autóipar csökkenti az elvárásokat

  • Hildegard Müller, a VDA elnöke a szövetség féléves sajtótájékoztatóján megerősítette elkötelezettségét a nagyobb klímavédelem mellett.
  • Az autók károsanyag-kibocsátási normáinak szigorítása azonban minden következmény alapos mérlegelését igényli – mondta az FAZ szerint.
  • Müller kifejezetten az e-autók nyilvánosan elérhető töltési infrastruktúra kiépítésének felgyorsítását szorgalmazta Európában. Az EU Bizottság tervei az egyedi közlekedési  klímacélok elérésére vonatkozóan csak egy mindent lefedő infrastruktúrával lehetségesek, különben az intézkedések célt tévesztenek.
  • Müller elutasította a szigorú sebességkorlátozásokat. Úgy tűnik, hogy az általános sebességkorlátozásról folytatott vita keménysége csökken – írja a „Süddeutsche Zeitung”. “Ha követi a jelenlegi politikai vitát, akkor nem valószínű a sebességkorlátozás” – mondja Ralf Brandstätter, a VW márka vezetője. Úgy gondolja azonban, hogy ez felesleges is, “mert az elektromobilitás kérdése úgyis megoldja ezt”.

És még melegebb lesz

  • Ursula von der Leyen, az EU Bizottságának elnöke a jövő héten jogalkotási csomagot szeretne közzétenni az üvegházhatású gázok 2030-ig történő 1990-hez viszonyított 55 százalékos csökkentésére.
  • Várhatóan kibővül a kibocsátás-kereskedelem a hajózással, új autók CO2-kibocsátási normáival és egy mechanizmussal, amely megvédi az éghajlatot károsító gyártásból származó, harmadik országokból irányuló olcsó behozatalt – írja a „Süddeutsche Zeitung”.
  • Spanyolország a zöld hidrogén előállítását támogatja, Görögország lesz Európa dekarbonizációs jövőkutató laboratóriuma, és Csehország az áramtermelés során alacsony kibocsátású és nukleáris hulladék mentes következetes környezetvédelmi irányt akar követni.

Töltőpont 60 kilométerenként

  • A FAZ szerint az EU Bizottsága azt tervezi, hogy 2025 végéig a legfontosabb európai gyorsforgalmi utak mentén 60 kilométerenként építenek egy nagyteljesítmányű töltőállomást az eautók számára.
  • A klímacsomag részeként az EU-tagállamoknak konkrét célokat kell kapniuk a töltési infrastruktúra bővítésére a 2025, 2030 és 2035 évekre.
  • A HAZ szerint a Német Szövetségi Gazdasági Minisztérium csütörtökön bejelentette, hogy az e-autók jelentősen magasabb vásárlási támogatását 2025 végéig meg kell hosszabbítani.
  • A Stellantis csoport “EV napján” az Opel főnöke, Michael Lohscheller bejelentette, hogy az Opel egy 30 milliárd eurós beruházási csomag révén 2028-ra teljesen villamos lesz, mind a 14 európai piacon.

Gyors és radikális

  • Amikor az EU Bizottságának elnöke, Ursula von der Leyen a héten bemutatja a “Fit for 55” csomagot, már egyértelmű, hogy az ipar felháborodása óriási lesz – írja a Der Spiegel.
  • A világ dekarbonizációja nemcsak az ipar, hanem a politika versenye is lesz. Az alkudozás már megkezdődött, mert a kormányoknak mindenhol meg kell küzdeniük a politikai többségért, bemutatniuk a gazdaság helyzetét és meggyőzni a lakosságot az új életmódról.
  • Az EU különös kihívással néz szembe a bonyolult szavazási és döntéshozatali folyamatok miatt. “Igaz, hogy a klímaváltozás nagyszerű lehetőség Európa számára. De nem ez lenne az első eset, amikor Európa elmulasztana egy lehetőséget” – figyelmeztet a magazin

Az EU Bizottság vitatja a belső égésű motor kivezetési dátumát

  • Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke egyértelmű ellenállásba ütközik azzal a tervével kapcsolatban, hogy az új autók CO2-kibocsátását 2035-re nullára kell csökkenteni.
  • Röviddel a “Fit-for-55” klímacsomag bemutatása előtt a bizottságon belül továbbra is nézeteltérések vannak a belsőégésű motor kivezetési dátumával kapcsolatban – írja az FAZ.
  • Valdis Dombrovskis, a Bizottság alelnöke, Adina Välean közlekedési biztos és Thierry Breton a belső piacért felelős biztos arra szólít fel, hogy ne kötelezzék a gyártókat arra, hogy már 2040 előtt csökkentsék nullára a CO2-kibocsátásukat.

Elbukik a belsőégésű motorért folytatott csata

  • Amikor az Európai Bizottság a jövő hét közepén bemutatja “Fit-for-55” klímacsomagját, meghatározza, hogy az új járművek kibocsátásának mikor kell nullára csökkennie. Valójában ez azt jelenti, hogy meghatározzás a belsőégésű motor végét – írja a FAZ.
  • Az oda vezető úton az EU új köztes célt fog kitűzni. Frans Timmermans bizottsági alelnök szerint 2030-ban 60% -kal, 2035-ben 100% -kal kevesebb CO2-t kellene kibocsátaniuk az új autóknak. Ez a dátum egybeesik a VDA számításával is.
  • A Volkswagen mellett a Volvo az egyetlen gyártó, amely már jó úton halad – mondja Julia Poliscanova a Transport & Environment klímavédelmi szervezetből

A VW boss hosszabbít

  • Pénteken a Volkswagen felügyelőbizottsága jóváhagyta Herbert Diess vezérigazgató szerződésének meghosszabbítását 2025-ig.
  • Vezetése alatt mindenki “az egész vállalat további sikeres fejlődésének legjobb feltételeit látja, különös tekintettel a 2030-as stratégiára” – mondta Hans Dieter Pötsch felügyelőbizottsági elnök. A szerződés meghosszabbításával Diess-t jelentősen megerősíti a felügyelőbizottság – írja a „Handelsblatt”.
  • Most olyan fontos stratégiai projekteket vihet tovább, mint a digitalizálás és az e-mobilitás. A társaság elmúlt hónapokbeli eredménye is Diess mellett szól: pénteken az előzetes adatok alapján a csoport 11 milliárd eurós elsé féléves működési eredményről számolt be. A Volkswagen a befektetők körében is sokkal kedveltebb: piaci kapitalizációja 2021 eleje óta mintegy 40 százalékkal nőtt.
  • A felügyelőbizottság ülésén Diess tájékoztatott az erre az évtizedre vonatkozó terveiről is, amelyeket kedden “Új Auto” címmel kíván a nyilvánosság elé tárni.
  • A Volkswagen főnök, Diess, Daniela Cavallo szakszerevezeti vezető és Gunnar Kilian HR igazgató dolgozóknak szóló közös levele szerint a Volkswagen mintegy 800 millió eurót tervez befektetni egy új, campus Sandkamp nevű fejlesztőközpontba Wolfsburg központjában, különös figyelmet fordítva a márkák közötti szoftverek fejlesztésére.
  • A cég a következő öt évben a korszerűsítési alapból összesen 125 millió eurót fektet be a Volkswagen telephelyeibe. Diess szerint a jövőben a Volkswagen haszonjárművek jövőbeli “csúcstechnológiájú üzeme Hannoverben” is központi szerepet játszik: 2025-től az üzem az új SSP platformon prémium járműveket is gyárt az Audi, a Porsche és a Bentley számára.

“Sokmindent feladnánk” (interjú: Herbert Diess, a VW Group CEO)

  • Herbert Diess számára az e-mobilitás erős hazai piaca alapvető követelmény ahhoz, hogy világszerte sikeresen exportálhasson. “Gyorsaknak kell lennünk az autonóm vezetési és vezetői segítségnyújtási rendszerek terén is” – mondja a “Handelsblatt” -nak adott interjúban.
  • Ebben a tekintetben az általános sebességkorlátozás ellen is felszólal, mivel az autópályák rengeteg olyan mérnöki képességet eredményeztek, “ami a német autógyártókat globális összehasonlításban nagyon versenyképessé tették”.
  • Az intelligens forgalomirányító rendszereknek és az autonóm vezetésnek a jövőben nagy előrelépést kell hoznia a biztonság terén is. A „Handelsblatt” megjegyzése: Még akkor is, ha az autógyártók vezetői továbbra is felszólalnak a sebességkorlátozás bevezetése ellen, a korábbiakkal ellentétben ezt már nem gondolják úgy, hogy az a vállalkozásukat fenyegeti.
  • Eközben az uniós politikusok erősítik az e-mobilitás támogatását, ugyanakkor felszólítanak az “belsőégésű motor kiskapukának” nyitva tartására is. Azonban ez önmagában az üzemanyag fajtájától függetlenül sem lehet károsabb az éghajlatra, mint az elektromos hajtás.

“A tisztán elektromos építőkészlet nagy előny” (Interjú Stefan Bratzel ipari szakértővel)

  • A Volkswagen és az Audi jól teljesít az átalakítás során – mondja Stefan Bratzel iparági szakértő a Donaukurier-nak adott interjúban.
  • “Úgy gondolom, hogy Herbert Diess az egész csoportot egyértelműen az e-mobilitás irányába akarja vezetni. Diess az Audi főnökét, Markus Duesmannt is elhozta a BMW-től” – mondta Bratzel.
  • Bratzel következetesnek tartja az Audi bejelentését a belső égésű motorok gyártásának befejezéséről. “Különösen a prémium kategóriában, ahol többet lehet kérni, és ahol az ügyfelek gyakran rendelkeznek otthoni töltési lehetőségekkel, helyes, ha egyértelműen pozícionálod magad.”
  • A Volkswagen márka nagyrészt tömeggyártóként működik, és olyan piacokon erősebb, mint Dél-Amerika, Kelet-Ázsia és Oroszország. “És ott az e-mobilitás irányába történő elmozdulás még nem túl hangsúlyos.”

A vezetők támogatják a CO2-árazást.

  • Az EU által a klímacélok elérése érdekében tervezett “Fit-for-55” jogszabályt a Volkswagen és a haszongépjárművek leányvállalata, a Scania mellett tíz másik cég is támogatja.
  • Az előző cél 40 százalék volt, de a szigorúbb változat az, hogy 2030-ig 55% -kal csökkentsék a CO2-kibocsátást az 1990-es szinthez képest – írja a „Wolfsburger Nachrichten”.
  • A tizenkét vezérigazgató összevonásával működő CEO Alliance támogatja a szén-dioxid-árazást az iparágak és az országok között.
  • “Az éghajlatváltozás az elkövetkező években és évtizedekben is a legnagyobb kihívás marad. A Szövetség vezérigazgatói teljes mértékben támogatják az EU Bizottság klímaváltozási céljait, amelyekre nincs alternatíva” – mondta Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója.

A VW elindítja a vezeték nélküli szoftverfrissítéseket

  • A nyár végétől a Volkswagen lesz az egyetlen tömeggyártó, amely rendszeresen mélyreható szoftverfrissítéseket telepít mintegy 200 000 ID modelljében Európában, ahogy Thomas Ulbrich bejelentette a „Handelsblatt” sajtótájékoztatóján.
  • A First Mover Club ügyfeleinek kb 2000 ID modelljének frissítése indul ezen a héten.
  • “Teljesen új, digitális felhasználói élményt nyújtunk az új funkciókkal és nagyobb kényelemmel – mindezt minden tizenkettedik hétben” – mondja Ralf Brandstätter az “electrive.com” szerint. Ily módon akár 35 kommunikáló vezérlőegység frissíthető az MEB járművekben.
  • A Volkswagen az OTAUpdate-en keresztül kínál számos funkciót az MQB-n alapuló modellekhez is.

Az újító szellem elsőbbsége (Véleménycikk: Hildegard Wortmann, az Audi értékesítési igazgatója)

  • “Azok, akik a változásban az élen járnak, előnyhöz jutnak” – írja Hildegard Wortmann, az Audi értékesítési és marketing menedzsmentjének tagja a “Handelsblatt” vendégcikkében.
  • A CARIAD-al a VW csoport egyesíti erejét, és célja, hogy Európa második legnagyobb szoftvercégévé váljon.
  • Különösen a “technológiai úttörők” országában a technológiát nem problémaként vagy fenyegetésként kell felfogni, hanem inkább lehetőségként.
  • Wortmann elutasítja a sebességkorlátozást. Ehelyett “több energiát és sebességet igényel, mint korábban”, amikor “kiépítik és kibővítik az e-autók töltési infrastruktúráját”. Ugyanez vonatkozik az automatizált vezetésre is.

Stephan Winkelmann: “Lamborghini: nem csak villamosítás. A Bugattinak is szüksége van egy második modellre”

  • Stephan Winkelmann, a Bugatti Automobiles és a Lamborghini elnöke a „motori.ilmessaggero.it” interjúban beszél a járványról, a villamosításról és a Bugatti jövőjéről.
  • Noha Winkelmann továbbra is jelentős keresletre számít a belső égésű motorral rendelkező autók iránt, bízik az e-autók, a hibridek fejlesztésében és az e-üzemanyagok használatában.
  • A szuper sportautók szegmensében például “lehetetlen” meghatározni a különbséget a belső égésű motor és a hibrid jármű között, ezért Winkelmann általában a hibridizációt tekinti a szegmens következő lépésének

Hogyan tartom életben a Bentley szellemet (interjú: Matthias Rabe, a Bentley igazgatósági tagja)

  • Matthias Rabe (2020 augusztusa óta a Bentley fejlesztési vezetője) felelős a hagyományos brit márka elektromobilitásra való átállásáért.
  • A “Beyond 100” stratégia részeként a Bentley 2030-tól csak tisztán elektromos modelleket akar gyártani, amelyeknek a VW csoport technológiájára kell épülniük.
  • “Ehhez nemcsak lenyűgöző autókat kell építenünk, hanem az embereknek azt is érezniük kell:” Ez valóban egy Bentley “- mondta Rabe az” Autocar “-nak adott interjúban.
  • A stratégiai átalakítás fontos jele az Audival való szoros kapcsolat. Rajtuk keresztül a Bentley is profitál az “autonóm vezetés, érzékelők és akkumulátor-technológia” fejlesztéseiből – mondta Rabe

“Nincs értelme elszigetelt megoldásokat tökéletesíteni” (Interjú: Albrecht Reimold, a Porsche gyártásért felelős igazgatósági tagja)

  • Albrecht Reimold, a Porsche igazgatósági tagja az „automotiveit.eu” -nak adott interjújában az üzemek digitalizálásáról mesél, hogyan készíti fel őket az új elektromos Taycan és Macan modellek gyártására.
  • “Mindenütt nagy előrelépést tettünk a digitalizálás és az intelligens gyártás terén” – mondja Reimold, összefoglalva a jelenlegi helyzetet.
  • A Porsche világos villamosítási stratégiát folytat. 2025-re az összes modell fele lesz teljesen elektromos vagy hibrid autó, 2030-ra pedig ez az arány már akár 80 százalék is lehet.
  • Ugyanakkor a Porsche rugalmasan pozícionálja magát egy átmeneti időszakra, mivel a világ különböző régiói az elektromobilitás tekintetében nagyon eltérő módon fejlődnek.

Chiphiány a VW-nél: a következő héten csak a reggeli műszak dolgozik

  • Az elkövetkező héten is csökkentett munkaidő lesz a Volkswagen wolfsburgi főüzemében termelő alkalmazottak többségének. A csoport ezt kedden erősítette meg a „Wolfsburger Allgemeine Zeitung” kérésére.
  • Ennek eredményeként július 12. hétfőtől egészen július 16. péntekig minden szerelősor csak a reggeli műszakban fog működni.
  • E termeléskiesés miatt a hónap végéig részleges munkakiesés lesz egyes további területeken is, amint azt a Volkswagen bejelentette.

A félvezetőhiány lassítja az eladások növekedését a Mercedesnél

  • A félvezetők hiánya miatt bekövetkezett gyártási leállás lelassította a második negyedévben a Mercedes-Benznél a Corona-válságból eredő eladások helyreállását – írja a Börsen-Zeitung.
  • Ennek ellenére a csoport 27 százalékkal tudta növelni az eladásokat, 581 000 autóig.
  • Kínában a növekedés a második negyedévben éves összevetésben 5,8 százalékra esett vissza, míg Amerikában az értékesítés csaknem 39 százalékkal nőtt.

A félvezetőhiány befolyásolja az új forgalomba helyezések alakulását

  • A chipek globális hiánya befolyásolja júniusban az új forgalomba helyezések növekedését a német autópiacon.
  • Az év második felében a fellendülés valószínűleg gyengébb lesz a vártnál – írja az „automobilwoche.de”. 274 152 autó júniusi forgalomba helyezéséveé az új regisztrációk száma 24,5 százalékkal nőtt az előző év azonos hónapjához képest, de még mindig körülbelül 16 százalékkal maradt el a 2015 és 2019 közötti átlagértéktől.
  • A hiányzó félvezetők és az ehhez kapcsolódó gyártási leállások nyilvánvalóan negatívan befolyásolják az új forgalomba helyezési számok júniusi eredményét.

A teherautó gyártók e-töltőállomás hálózatot építenek

  • A TRATON, a Volvo és a Daimler Truck a távolsági közelekdés számára egy saját elektromos töltőállomás hálózatot akar létrehozni Európában, és közös vállalatot alapítanak, amelyben 500 millió eurót kívánnak befektetni legalább 1700 nagy teljesítményű töltőpont létrehozása érdekében a következő öt évben.
  • Ez az első lépés a fosszilis üzemanyagok nélküli fenntartható közlekedésre való áttérés felgyorsításában – magyarázza Matthias Gründler.
  • Második lépésként az EU-nak meg kell erősítenie elkötelezettségét a töltési hálózat bővítése iránt. Az Acea szerint 2025-ben 15 000, 2030-ban 50 000 lesz a töltési pontok iránti igény.

A fogyasztóvédők pert indítanak a Daimler ellen

  • A Német Fogyasztói Szervezetek Szövetsége (vzbv) egy próbapert indított a Daimler ellen a dízelmotorok manipulálása miatt a stuttgarti felsőbb bíróságon szerdán.
  • “Feltételezzük, hogy a Daimler AG több járműmodellbe szándékosan telepített megengedhetetlen kikapcsoló berendezéseket” – mondta Klaus Müller, a vzbv igazgatóságának tagja.
  • A perrel Müller azt akarja elérni, hogy a kikapcsoló eszközt elfogadhatatlannak, használatát pedig szándékosnak és erkölcstelennek minősítsék – írja a „Handelsblatt”.
  • A Daimler megalapozatlannak tartja a dízelperekben felhozott állításokat, de általánosságban üdvözli azokat a próbapereket, amelyek fontos jogi kérdéseket tisztázhatnak.

A Stellantis 100 millió fontot fektet be Angliában

  • A Stellantis bővíti az elektromos autók gyártását az Egyesült Királyságban, miután a britt kormány úgy döntött, hogy 2030-tól betiltja a belső égésű motorok értékesítését.
  • Az Opel anyavállalata mintegy 116,7 millió eurót fektet be az Ellesmere Port-ban található, majdnem 60 éves Vauxhall-gyárba – írja a „dpa”.
  • A jövő év végétől ott gyártják az Opel, a Vauxhall, a Peugeot és a Citroën elektromos autóit.

Rekordértékesítés az Audi-nál

  • A Heilbronner Voice információi szerint az Audi 2021 első felében mintegy 980 000 járművet értékesített. Az Audi hivatalosan csak a jövő héten közli a számokat.
  • Mint az újság megtudta, az Audi kétmillió jármű eladásra törekszik az év végéig. 2023-ra a jelentés szerint az eladásoknak 2,2 millióra kell növekedniük, és 2025-ben el kell érniük a 2,5 millió darabot.
  • A féléves profit “kétmilliárd euró körül lesz”, az Audi az év egészére több mint négymilliárd eurót kíván elérni.

A BMW rekordértékesítést ért el

  • A BMW rekordértékesítést ért el, április és június között 43,5 százalékkal 618 000-re növelte az új jármű kiszállításokat az előző év azonos időszakához képest.
  • Az első félévben a gyártó 39,1 százalékkal, 1,34 millió járműre növelte az eladásokat. A villamosított járművek értékesítése több mint kétszeresére nőtt.
  • A BMW-t eddig kevésbé érintette a chipek globális hiánya, mint a Mercedes-Benzet – írja a „Handelsblatt”.
  • A müncheni székhelyű vállalatnak azonban más, egyedi esetek miatt többször is le kellett állítania a termelést, és nem zárja ki az év folyamán az értékesítésre gyakorolt további ​​hatásokat.

A Teslának importálnia kell

  • A grünheide-i üzem késedelmes befejezése miatt a Teslának Kínából kell importálnia új kompakt Y modelljét – írja a ‘FAZ’. Ott a Tesla nagyobb hatékonysággal volt képes a további kapacitások aktiválására.
  • A grőnheidei gyár eredetileg júliusra tervezett indulása több hónapot késik, mert a projekt ellen sok kifogás érkezett, és a Tesla az akkumulátorcellák gyártását is hozzácsapta az épület engedélyeztetéséhez.
  • A termelés a jelenlegi tervek szerint az év végén, 3000 alkalmazottal kezdődik, és a következő évben több mint 12 000-re nő. A Modell Y-t legfőképp az ID.4-el szemben pozícionálják.
  • Ha nem lesz nagy előrehaladás a gyár építésében, a számítások szerint a Teslának nincs más választása, mint más gyárakból importálni.

“Ha a Sandero nem rendelkezik légkondicionálóval, a lelkesedés alább hagy” (Interjú: Denis Le Vot, Dacia CEO)

  • Denis Le Vot, a Dacia vezérigazgatója az „Auto Bild” -nek adott interjúban az autómárka annak érdekében való átalakításáról beszél, hogy az lépést tudjon tartani az elektromos autók piacára való áttérés versenyében.
  • A Dacia kisebb autókkal és kisebb alkatrészekkel próbálja csökkenteni az autók árát, ezáltal több vásárlót vonzani. A vezérigazgató azt szeretné, ha a Sandero technológiája is egyszerű maradna. Mindig csak az a változás jöhet szóba, ami az ügyfél számára alapvető fontosságú.
  • A változások részeként a márka új márkanagykövetet keres.

A Ford által támogatott Argo a Citigroup-ot (JPMorgan) választja a tőzsdére lépéshez

  • Az Argo AI az idei év folyamán befektetési bankárok által lefolytatott tőzsdei bevezetésre készül, és több mint hétmilliárd dolláros értékbecslésre számít, írja a Bloomberg.
  • A Ford és a Volkswagen által támogatott startup a Citigroup Inc.-t és a JPMorgan Chase & Co.-t választotta a nyáron egy magánfinanszírozási forduló támogatására.
  • Az Argo közel jár az önvezető rendszer forgalomba hozatalához, a Ford azt tervezi, hogy jövőre önálló teher- és személyszállító járműveket bocsát az utcára.

A Daimler fejleszti a közvetlen értékesítést

  • Britta Seeger, a Daimler értékesítési igazgatója gyorsan szeretné megvalósítani az ügynökségi modellt, és gyorsítja a gyártó közvetlen értékesítésének ütemét.
  • “Számos oka van annak, hogy tovább folytassuk a versenyhelyzetünk javítását az ügynökségi modellel, például Európában” – mondta Seeger az “Automobilwoche” -nak.
  • Dél-Afrika, Svédország és Ausztria után a Daimler most németországi partnereinek is bemutatott egy szerződést, amelyet 2023 közepétől lépne érvénybe. Ez előírja, hogy az autókereskedések 6,5 százalékos jutalékot kapnak az eladásért, amelyet két évvel később hat százalékra kell emelni.
  • “Partnereinknek arra kell összpontosítaniuk, hogy márka nagykövetként töltsék be szerepüket az ügyfélszolgálatban” – mondta Seeger.

Az új akkumulátor-technológia nátriummal helyettesíti a lítiumot

  • Az elektromos autók új típusú akkumulátorai nátriumra cserélnek a lítiumot.
  • A nátrium-ion akkumulátorok hasonló teljesítményértékekkel rendelkeznek, de előállításuk lényegesen olcsóbb – írja az ‘edison.media’. A cellagyártás a tervek szerint ebben a hónapban kezdődik Nagy-Britanniában és Kínában.
  • A hiány által fenyegetett lítium mellett a ritka kobaltra és rézre sincs már szükség. Az új típusú akkumulátorok nem gyulladnak ki és nem is robbannak fel.

A Huawei szabadalmi szerződést köt a VW beszállítójával

  • A jövőben a Huawei mobil kommunikációs szabadalmain keresztül keres pénzt a Volkswagen autók hálózatba kapcsolásával.
  • A kínai telekommunikációs csoport szerdán jelentette be a licencszerződés megkötését a Volkswagen beszállítójával – írja a “Handelsblatt”. Egyik fél sem kívánta nyilvánosságra hozni, hogy melyik cégről van szó. A Volkswagen kijelentette, hogy a titoktartásról állapodtak meg, azonban annyit tudni, hogy a fő személygépkocsi üzletág egyik beszállítójáról van szó.
  • Florian Müller szabadalmi szakértő ezt nagy sikernek tartja a Huawei számára: “Ez egy figyelemre méltó üzlet, mert nagy mennyiségű járműre vonatkozik.”

Kína támadása a Big Tech cégek ellen

  • A kínai kormány intézkedéseket tervez a hazai technológiai vállalatok piaci ereje ellen.
  • A Didi taxiszolgáltató, a Full Truck Alliance teherautó-kölcsönző cég és a Boss Zhipin állásbörze portál az adatbiztonsági szabályok megsértése miatt került a kiberbiztonsági hatóság látókörébe. Valamennyi érintett vállalat rendelkezik adatalapú üzleti modellel.
  • A kommunista párt felismerte, hogy az platformcégek piaci ereje mennyire veszélyes a politikai rendszere szempontjából, ezért a „Handelsblatt” szerint szigorúan felügyeli azokat.

Leáll az emelkedés

  • A kínai autópiac fellendülése megtorpant.
  • Júniusban 1,6 millió személygépkocsit, terepjárót és egyterű autót adtak el a Népköztársaság végfelhasználóinak, 5,3 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos hónapjában – írja az „automobilwoche.de” a Kínai Személygépkocsi Szövetség (PCA) adataira hivatkozva.
  • A szövetség adatai szerint májusban is már csak kismértékű növekedés volt tapasztalható.

Kína az export világbajnokaként megelőzi Németországot

  • A koronajárvány idején Kína először exportált több gépet, mint Németország. Ez annak a tanulmánynak az eredménye, amelyet a VDMA szerdán publikált. Eszerint a kínai vállalatok tavaly 165 milliárd euró értékben exportáltak gépeket, a német vállalatok csak 162 milliárd euróért – jelentette a „Handelsblatt”.
  • “Különösen a koronajárvány adott erőteljes lendületet Kína felemelkedésének, mert az országot nagyon korán és csak nagyon rövid ideig érintette, miközben az európai értékesítési piac súlyos visszaesést szenvedett a járvány miatt” – mondta Ulrich Ackermann (VDMA).
  • Ackermann szerint a “Made in China 2025” stratégia még nehezebbé teszi a külföldi befektetők számára a versenyfeltételeket.

Európa késői ellentámadása

  • Az EU külügyminiszterei “végkövetkeztetéseket akarnak elfogadni a globálisan hálózatba kötött Európáért”, és így akarnak választ adni Kína új selyemútjára. A „Handelsblatt” jelentése szerint az infrastrukturális menetrend célja a stratégiai függőségek csökkentése és az ellátási láncok diverzifikálása.
  • Heiko Maas szövetségi külügyminiszter pozitívnak tartja az EU geostratégiai versenyképességét Kínával szemben. “Mivel ez a kérdés dönti el, melyik geopolitikai koncepció érvényesül: hierarchikus modell vagy átlátható, liberális rend, amely mellett mi, mint EU állunk” – mondta Maas.
  • A kínai Belt-and-Road projekt 100 országot ölel fel, összértéke 3,7 milliárd euró.

Kínai vállalatok a széllel szemben

  • A Kínai Cyberspace Administration (CAC) bejelentette, hogy a jövőben külön ellenőrizni fogják a vállalatok biztonságát, mielőtt részvényeket bocsáthatnának ki külföldi tőzsdéken – írja a „Handelsblatt”.
  • Arra fognak összpontosítani, hogy „a külföldi kormányok befolyásolhatják-e, ellenőrizhetik-e vagy manipulálhatják-e az adatokat egy külföldi IPO után”. Ez az egymillió felhasználóval rendelkező cégeket ugyanúgy érinti, mint a legtöbb tőzsdére lépni kívánó kínai technológiai vállalatot.
  • Peking és Washington kapcsolatai már eddig is nagyon feszültek voltak, és ez az esemény csak tovább távolította egymástól a két gazdaságot.

Összeomlott az Uber rivális Didi részvényértéke

  • Miután Kínában betiltották az Uber rivális Didi okostelefonos alkalmazását, árfolyama kedden, a piac nyitásakor összeomlott. A kötések körülbelül 25 százalékkal 1,79 dollárra zuhantak a délutáni kereskedelem során – írja a “Handelsblatt”.
  • A Didi a múlt héten lépett tőzsdére a New York-i tőzsdén, 4,4 milliárd dollárt keresve ezzel.
  • Az igazgatóság azt feltételezi, hogy az alkalmazás deaktiválása csökkentheti az eladásokat Kínában. “Peking üzenetet akar küldeni a technológiai vállalatoknak: A külföldi tőzsdén való bevezetés előfeltétele, hogy betartsák a saját országukban érvényes előírásokat” – véli Kendra Schaefer a Kínára szakosodott Trivium tanácsadó cég munkatársa.
  • A kínai kiberügynökség azzal vádolta meg a Didi-t, hogy törvénytelenül gyűjtötte a felhasználói személyes adatait.

Az autógyártók megkerülik a beszállítókat

  • A jövőben egyre több autógyártó dolgozik közvetlenül a chipgyártókkal – vagy akár maguk fejlesztik ki ezeket az alkatrészeket.
  • Ez egyrészt a jövőbeni szűk keresztmetszetek elkerülése érdekében történik, másrészt az autógyártók így optimálisan tudják a chipeket az autók szoftveréhez igazítani – írja a „Handelsblatt”.
  • Lehetséges, hogy a gyártók – megkerülve a chipgyártókat – maguk fejlesztenek félvezetőket. “Azonban nem minden autógyártó képes kifejleszteni ezeket a készségeket” – mondta Pedro Pacheco, a Gartner elemzője.

Támogatások nélkül az e-autók megosztásának nincs esélye

  • Az autómegosztók minden megosztott autóval 20 magántulajdonú járművet akarnak kiváltani – írja a „Handelsblatt”. Ez a koncepció az elektromos autók esetében különösen ígéretesnek tűnik, de azoknak a beszerzése gazdaságilag nem kifizetődő.
  • Az autómegosztás alapvetően “rendkívül marginális üzleti modell” – mondja Wulf Stolle, a Kearney menedzsment tanácsadójának partnere.
  • “A városok nagy nyomást gyakorolnak arra, hogy a szolgáltatók kizárólag elektromos járműparkot kínáljanak, ami így magasabb költségekkel jár, mint a jelenlegi flotta üzemeltetése” – mondja a Share Now.
  • A Miles március óta 120 Volkswagen ID.3-at használ Hamburgban. A Miles főnöke, Oliver Mackprang ugyanakkor hangsúlyozza, hogy “a töltési infrastruktúrának és a keretfeltételeknek megfelelőeknek kell lenniük”.

Az autópiac továbbra is akadozik

  • Az autóeladások Németországban 15 százalékkal, 1,39 millió járműre nőttek az idei év első hat hónapjában az előző évhez képest – írja a FAZ.
  • Az előző év azonos időszakát azonban a pandémia miatt súlyos visszaesés jellemezte. Két évvel ezelőtt 1,85 millió járművet adtak el ugyanebben az időszakban.
  • Az akkumulátoros elektromos járművek iránti kereslet az előző évhez képest több mint 311 százalékkal nőtt.

#automotive#cars#ev#mercedesbenz#volkswagen#bmw#electricvehicles#porsche#tesla

Hozzászólás

Design a site like this with WordPress.com
Kezdjük el