Blog

2021. július 5. – 11.

875 millió eurós bírság a VW-nek és a BMW-nek Az EU Bizottság szankciókat szabott ki a BMW-re és a Volkswagen-re a dízelüzemű járművek kipufogógázainak jobb tisztítása érdekében hasznält, úgynevezett Adblue tartályokra vonatkozó illegális megállapodások miatt. A Volkswagen-csoportnak 502 millió, a BMW-nek 373 millió eurót kell fizetnie. A Volkswagen együttműködött, így 45 százalékos kedvezményt kapott, a…

2021. június 28. – július 4.

Altmaier: “Júliusban elérjük az egymillió elektromos autót” A korábbi célkitűzés, miszerint a német utakon egymillió elektronikus autó legyen forgalomban, valószínűleg júliusban, csak fél évvel később valósul meg. A „Tagesspiegel” szerint Peter Altmaier szövetségi gazdasági miniszter erről meg van győződve: 2021 első felében, összesen 1,25 milliárd euróval, „már több támogatást használtak fel, mint a tavalyi év…

2020. június 21.-27.

A VW CEO úgy látja, hogy az önvezetés a villamosításánál jobban is átalakítja autózást A Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess az autonóm vezetéssé való átalakulást sokkal nagyobb változásnak tekinti, mint az elektromos járművekre való átállást. Az autó alapjaiban fog változni – mondta Diess a ‘Bloombergs’ katari gazdasági fórumnak adott interjúban. Az autonóm járművek lesznek a “legfejlettebb…

2021. június 14.-18.

“Ez nem elfogadható” A Greenpeace VW elleni tüntetése a Németország és Franciaország közötti Európa-bajnoki meccs előtt forró címlapokat és éles kritikát eredményezett, különösen Németországban. Összességében az eseménnyel csaknem 13 600 tweet és 4100 online cikk foglalkozott. A Volkswagen is kommentálta a kampányt: a Greenpeace az érintett FAZ szóvivője szerint veszélybe sodorta a nem érintett nézők…

2021. május 7.-13.

A Bosch chipgyárat épít A félvezetőválság közepette a Bosch új csúcstechnológiás chipgyárat nyit Drezdában. Egymilliárd euróval ez a vállalat történetének legnagyobb egy összegű befektetése, amibe 200 millió eurós finanszírozással beszállt az állam is.  Merkel kancellárral együtt Margrethe Vestager, az EU versenybiztosa a megnyitón hangsúlyozta, hogy a Bosch gyár “Európa versenyképességének megerősítésében segíti a csúcskategóriás innováció…

2021. május 31. – június 6.

A VW új üzleti területet tesztel A Volkswagen digitális közlekedési elemzéseket és megoldásokat fejleszt az indianai Carmel 100 000 lakosú városával együttműködve, és ezzel a szoftvercéggé való átalakulást erősíti – írja a „Handelsblatt”.  A wolfsburgi “Smart Production Lab” szoftvere kamerával elemzi az utcák, kereszteződések és körforgalmak forgalmát. Az eszköz biztosítja a városok számára azokat az adatokat…

2021. május 24. – 30.

Nyomás alatt állnak az olajvállalatok A befektetők az Exxon szerdai éves közgyűlésén az “Engine No. 1” fedezeti alap két környezetvédelmi szakértőjét választották az igazgatótanácsba, fenntarthatóságra szólítva fel az amerikai olajvállalatot és Darren Woods vezérigazgatót.  Az olyan befektetők, mint a BlackRock, “összetéveszthetetlen jelet” küldtek, magyarázza Fred Krupp, a Környezetvédelmi Alapból: Az éghajlatvédelem “a pénzügyi világ elengedhetetlen…

2021. május 17-23.

Fókuszváltás az autóiparban A Volkswagennek fel kell vállalnia a Google-lel folytatott harcot a saját gyártású autójaiban lévő szoftver szuverenitásáért. A Maps segítségével a Google csoport “tökéletes kapudrogot kínál az autógyártók számára”, ami a Waymo autonóm vezetési szoftverével együtt egy “ördögien vonzó csomagot” jelent – írja a “WirtschaftsWoche”. A Cariaddal a Volkswagen hatalmas beruházások árán akarja…

2021. május 10-16.

“A szoftver az igazi kihívás” Herbert Diess (VW Group CEO) az autóipar eddigi fejlesztési módjának páratlan átalakulásra számít a következő 10 és 15 évben, magyarázza a Sebastian Matthes „Handelsblatt” főszerkesztővel felvett podcast beszélgetésben.  Az elektromobilitáshoz képest a szoftver jelenti a “nagyobb kihívást”, mivel az autógyártóknak új készségeket kell felépíteniők és jelentősen növelniük kell a tulajdonukban lévő szoftver mennyiségét. E…

2021 május 1.-7.

Verseny az autó agyáért A Volkswagenből Herbert Diess vezetése alatt modern szoftver-szolgáltatóvá kell válni. Ennek érdekében a csoport megalapította a Cariad leányvállalatot.  A vezető informatikai nemzetek élére a jól fejlett járműszoftverek kerülhetnek: “Ez hatalmas lehetőség Németország és Európa számára” – idézte Diess-t a “Handelsblatt”.  Az autógyártók és beszállítók közötti a régi struktúrákat is fel kell bontani. …

Betöltés…

Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.


Follow My Blog

Get new content delivered directly to your inbox.

Design a site like this with WordPress.com
Kezdjük el